مسئول امور دام اداره کل جهاد کشاورزی جاسک گفت: سه هزار و 985 نفر شترشیری، گوشتی وسواری ازنوع جماز در این شهرستان ساماندهی شدند.
کد خبر: ۳۱۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 26 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مراد آزاده دل افزود: 170 نفر از مردم این شهرستان به صورت مستقیم در زمینه پرورش شتر مشغول به کار هستند.
 
این کارشناس دام در جاسک اظهارکرد: چهار ایستگاه شامل سورگُلم، بَهمَدی، گاوبندی و گیگِن در جاسک هر کدام به ظرفیت 300 نفر ایجاد شده که در مجموع یکهزار و 200 نفر شتر در این ایستگاه ها نگهداری می شود.
 
مسئول امور دام اداره کل جهاد کشاورزی جاسک ادامه داد : سیستم نگهداری شترها به 2 روش باز و بسته اداره می شود که در روش بسته شترها شب به جایگاه و روزها در مراتع به چرا می پردازند.
 
آزاده دل یاد آورشد : در روش بسته که در ایستگاه ها نگهداری می شوند، خدمات بهداشتی شامل سم پاشی بدن دام و جایگاه، تامین آب، پلاک کوبی و ثبت مشخصات شتر و توزیع نهادهای دامی شامل سبوس و خرمای دامی ارائه می شود.
 
مسئول امور دام اداره کل جهاد کشاورزی جاسک یادآورشد: مابقی شتران به روش باز هستند که در این روش بدون ساربان بوده و در بیابان رها هستند و دغدغه ما اینست که سیستم نگهداری آن ها باتوجه به ارائه خدماتی که در ایستگاه ها انجام می شود، به روش بسته انجام شود تا از تلفات شتر و خسارات شتر جلوگیری شود.
 
آزاده دل در ادامه به طرح چرای دام اشاره و خاطرنشان کرد: برای 50 نفر شتر یک ساربان در نظرگرفته شده و حدود 300 هکتار مرتع پیش بینی می شود.
 
مسئول امور دام اداره کل جهادکشاورزی جاسک ادامه داد: هم اکنون این طرح با همکاری منابع طبیعی ، آب و فاضلاب روستایی و شوراهای روستاها در دستورکار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار