وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند در دیدار با استاندار هرمزگان:
وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند گفت: ایران و هلند از سال 1632 میلادی روابط تجاری گسترده‌ای با یکدیگر داشتند که باید این روابط تاریخی را احیا کنیم.
کد خبر: ۳۱۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰ 26 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خانم ملانی شولتزفان هیگن در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار کرد: هلندی‌ها از سال 1632 میلادی روابط تجاری و اقتصادی فراوانی با ایران داشته‌اند و باید این روابط تاریخی را احیا کنیم.
 
وی با تقدیر از مهمان‌نوازی مردم بندرعباس در بدو ورودش به استان هرمزگان و با اشاره به روابط تاریخی میان دو ملت ایران و هلند، افزود: دوست داشتم با گذشت 400سال از روابط تجاری و اقتصادی میان کشور ایران و هلند، هرمزگان و بندرعباس و بنادر این استان را ببینم و از نزدیک در جریان توسعه زیرساخت‌ها و توانمندی‌ها در سواحل هرمزگان قرار گرفته و راه‌های همکاری در زمینه‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.
 
وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند ادامه داد: ما در قالب یک هیأت عالی رتبه تجاری، مدیریت آب، دریایی، توسعه بنادر و ... به استان هرمزگان سفر کرده‌ایم و هدف ما برنامه‌ریزی برای ایجاد تعامل در همکاری در زمینه‌های مختلف است.
 
خانم ملانی شولتزفان به موقعیت منطقه‌ای ایران در خلیج فارس و اهمیت بندر شهید رجایی از لحاظ لجستیکی و دریایی اشاره و گفت: کشتی‌های بزرگی در این بندر لنگر می‌اندازند و ما این آمادگی را داریم که در توسعه و رشد همکاری‌ها در زمینه بنادر نیز با ایران همکاری کنیم.
 
وی عنوان کرد: کشور ما به لحاظ وسعت کشور کوچکی است اما بندر بزرگی را در اختیار داریم که دروازه اقتصادی اروپاست و عملکرد خوبی در کل جهان دارد و متخصصان مجربی نیز در این حوزه فعال هستند که می‌توان روابط میان دو بندر شهید رجایی و بندر روتردام را نیز توسعه داد.
 
وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند به برنامه‌های در پیش رو در سفر هیأت عمانی به استان هرمزگان نیز اشاره‌ای کرد و خاطرنشان ساخت: در این سفر با مسؤولان ایرانی درباره محورهای همکاری‌های مشترک از جمله در زمینه لایروبی بنادر، توسعه بنادر، نگهداری، نمک‌زدایی، ساخت آبشیرین‌کن، توسعه صنایع دریایی و تبادل تکنولوژی بحث خواهیم کرد.
 
خانم ملانی شولتزفان در پایان با اشاره تأثیر توسعه بر محیط زیست، تصریح کرد: با بزرگ شدن رشد اقتصادی نباید مسؤولیت‌مان در زمینه محیط زیست را فراموش کنیم چرا که می‌توانیم در این خصوص به محیط زیست خود هم کمک کنیم.
 
جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این دیدار با بیان این که بعد از برجام، کشورهای مختلفی در سطح وزیر، معاون وزیر و مسؤولین عالی به استان هرمزگان سفر کرده‌اند و این نشانه خوبی در توسعه همکاری میان ایران و اروپا است.
 
وی گفت: بندرعباس و استان هرمزگان به علت وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف مهیای سرمایه‌گذاری و توسعه است و ایران عزم خود را برای توسعه این مناطق جزم کرده است و ما با تمام توان در این زمینه آماده همکاری هستیم.
 
استاندار هرمزگان عنوان کرد: صبح فردا به همراه هیأت هلندی بازدیدی از بندرشهید رجایی، صنایع فراساحل و ایزوایکو، جزیره قشم و صنایع دریایی خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های کشور هلند در رونق و پیشبرد بنادر استان استفاده کنیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار