نایب رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: فرآیند جذب سرمایه‌گذار برای توسعه شهر بندرعباس کند است و باید تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری شهر سریع‌تر تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۳۱۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 25 October 2016
 
 به گزارش تابناک هرمزگان، حسام صمیمی ظهر امروز در نشست شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: بسیاری از شهرهای کشور پروژه‌های مختلفی را با مشارکت بخش خصوصی و یا شرکت‌های خارجی به انجام رسانده‌اند که چهره‌ این شهرها را تغییر و انگیزه سفر به آنها را دوچندان ساخته است.
 
وی افزود: تمایل برای سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی برای حضور در اجرای پروژه‌های توسعه شهری وجود دارد اما باید یک سازمان مشخص وظیفه پیگیری و رفع امور مختلف مرتبط با فعالیت سرمایه‌گذاران را بر عهده گرفته و موانع احتمالی را از سر راه بردارد.
 
نایب رئیس شورای شهر بندرعباس با اشاره ابلاغیه وزارت کشور برای تشکیل سازمان توسعه سرمایه‌گذاری در شهرهای مختلف، عنوان کرد: به ثمر رسیدن تشکیل این سازمان با اختیارات مشخص می‌تواند در توسعه شهر بندرعباس تأثیر فراوانی داشته باشد.
 
صمیمی ادامه داد: شهر بندرعباس متناسب با ظرفیت‌های خود به توسعه نرسیده است و این در حالی است که زمینه‌های لازم برای تبدیل شدن بندرعباس به یک شهر توسعه یافته ساحلی وجود دارد ولی در این راه باید با تدابیر ویژه امکان حضور گسترده بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را برای توسعه شهر فراهم کنیم.
 
وی گفت: با اعتبارات محدود شهرداری که بخش زیادی از آن صرف پرداخت حقوق به پرسنل می‌شود، عملا امکان توسعه شتابان و سریع شهر بندرعباس وجود ندارد و از سوی دیگری بندرعباس شهری است که هزینه ارائه خدمات در آنها بالا و سرعت استهلاک در آن زیاد است و هزینه خدمات شهری را افزایش داده است.
 
عضو شورای شهر بندرعباس تأکید کرد: ما در شهر بندرعباس به یک انگیزه مضاعف برای جلب سرمایه‌گذار نیاز داریم چرا که برخی از تجارب گذشته در جلب سرمایه‌گذاران منجر به بروز مشکلاتی برای اجرای پروژه‌ها شده است که ممکن است بر اذهان سرمایه‌گذاران جدید اثر گذاشته باشد.
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار