به گفته بخشدار سامن امسال با وضعیت فعلی، شاهد جیره‌بندی آب شرب در 15 روستا در فصل تابستان خواهیم بود.
کد خبر: ۳۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶ 06 May 2015
بخشدار سامن گفت: با وضعیت موجود، در فصل تابستان آب در 15 روستا جیره‌بندی خواهد شد.

به گزارش فارس،سعید کتابی اظهار کرد: 42 روستا در بخش سامن زیر پوشش شرکت آبفار هستند و 10 روستا نیز هنوز مشمول استفاده از خدمات این شرکت نیستند.

وی با اشاره به وجود مشکل آب در روستاهای بخش سامن بیان کرد: سال گذشته دو روستا با مشکل شدید آب آشامیدنی مواجه بودند و امسال نیز با وضعیت فعلی، شاهد جیره‌بندی آب شرب در 15 روستا در فصل تابستان خواهیم بود.بخشدار سامن با اشاره به آبرسانی به پنج روستا در سال گذشته افزود: امسال آبرسانی با تانکر به هفت تا هشت روستا انجام خواهد شد.

وی در خصوص آب کشاورزی نیز گفت: عمده آب بخش سامن از قنوات تامین می‌شود که با کمبود بارش و خشکسالی موجود، برخی از قنات‌ها خشک شده و برخی نیز نیاز به لایروبی دارند.

وی با تأکید بر اینکه سطح آب زیرزمینی در روستاها پایین رفته است، خاطرنشان کرد: برخی از چاه‌های غیر مجاز با همکاری دستگاه قضایی مسدود شده و به برخی نیز اخطار داشته شده است.

بخشدار بخش سامن عمده اولویت‌ها را در این بخش بهسازی روستاها، راه‌های روستایی و آب عنوان کرد و گفت: در بخش بهسازی روستاها تا قبل از سال 93 تعداد 16 روستا بهسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند و هم اکنون نیز بهسازی و مقاوم‌سازی 6 روستا در دست انجام است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار