مدير شهرسازي و معماري اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از مکان‌یابی سايت جديد زندان بندرعباس در كارگروه تخصصي امور زيربنايي و شهرسازي استان خبر داد و گفت: نظر به لزوم خروج زندان‌ها از محدوده و حريم شهرهاي استان، مكان پيشنهادي زندان بندرعباس به مساحت 49 هكتار واقع در منطقه چوچ شهرستان بندرعباس در جلسه كارگروه تخصصي امور زيربنايي و شهرسازي استان مطرح و به تصويب رسيد.
کد خبر: ۳۱۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 23 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم رستم گورانی در جمع خبرنگاران بابیان اینکه زندان فعلي بندرعباس قدمتي بالغ‌بر 40 سال داشته كه نيازمند تعميرات اساسي است، افزود: اين جابجايي در راستاي قانون انتقال زندان‌ها و مراكز اقدامات تأمینی و تربيتي موجود به خارج از شهرها مصوب شورای عالی شهرسازي و معماري ايران در سال 1380 صورت می‌گیرد.
 
وی اضافه کرد: در زندان جديد كه طرح آن به تائيد كميته سيما و منظر شهري خواهد رسيد، مکان‌ها و فضاهايي همچون کارگاه‌های تخصصي و کلاس‌های آموزشي جهت اشتغال زندانيان و بازگشت آن‌ها به جامعه ايجاد خواهد شد.
 
گوراني اظهار اميدواري كرد كه اين زمين پس از تصويب نهايي در شوراي برنامه‌ریزی و توسعه استان مراحل واگذاري آن انجام شود تا مقدمات ساخت آن بر اساس الگوهاي معماري بومي با رعايت نكات امنيتي صورت پذيرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار