کد خبر: ۳۱۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 18 October 2016


مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با اشاره به اینکه خرید تضمینی شامل ۲۴ محصول کشاورزی می شود از احتمال خرید حمایتی کشمش در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین صفایی ظهر سه شنبه در حاشیه نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی که در کرج برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بخشی از ماموریت شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی ایران تامین و توزیع نهاده های کشاورزی از جمله مواد کودی و سموم دفع آفات است.

وی با اشاره به اینکه شبکه تعاونی روستایی کشور حدود ۳ هزار و ۵۰۰ فروشگاه و مرکز عرضه کود و سم در سطح کشور راه اندازی کرده است، افزود: در این نمایشگاه نیز بخشی از این محصولات به نمایش درآمده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور با اشاره به مخاطرات تامین و توزیع نهاده ها، گفت: طی دو سال گذشته سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور نظام کنترل نظارت بر مواد عرضه شده در مراکز مورد نظر را پیگیری می کند.

لزوم بکارگیری استاندارد استفاده از نهاده های کشاورزی

صفایی با تاکید بر اینکه مدعی هستیم اجازه عرضه مواد غیراستاندارد در مراکز عرضه نهاده های کشاورزی را نمی دهیم، گفت: البته استاندارد استفاده از این مواد نیز مسئله مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر کشاورزی بکارگیری استاندارد استفاده از نهاده های کشاورزی را باعث افزایش تولید از ۲۰۰ تا هزار و ۱۰۰ کیلوگرم طی سال گذشته اعلام کرد و گفت: این مهم به عنوان یک سیاست پیگیری می شود.

وی تصریح کرد: بخشی از تجهیزات موجود در نهمین نمایشگاه ملی تخصصی تکنولوژی زیرساخت های کشاورزی مربوط به حوزه آبیاری است در این راستا باید تغییر گرایش از مدیریت عرضه به تقاضا توسط وزارت نیرو و جهادکشاورزی انجام شود تا شاهد کاعش تقاضای آب در مزارع باشیم.

خرید تضمینی سیب زمینی

معاون وزیر کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت تعاونی های روستایی استان البرز، گفت: البرز استانی با ظرفیت بالای کشاورزی است و وضعیت مطلوبتری در حوزه کشاورزی دانش بنیان دارد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در خصوص ورود به حوزه خرید تضمینی سیب زمینی نیز گفت: قیمت این خرید به ازای هر کیلو ۳۹۶ تومان است.

صفایی تاکید کرد: بر اساس مجوز در صورت عدم امکان عرضه سیب زمینی و پیازی که تضمینی خریداری شده است این محصولات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی عرضه می شود.

وجود ۶۷۰۰ تعاونی روستایی کشاورزی در کشور

وی در ادامه از خرید حمایتی گوجه فرنگی در استان زنجان خبر داد و گفت: طی دو هفته گذشته روزانه ۵۰۰ تن خرید گوجه فرنگی از کشاورزان زنجانی خریداری شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه خرید تضمینی شامل ۲۴ محصول در کشور می شود، گفت: احتمال می دهیم به زودی شاهد خرید حمایتی محصول کشمش باشیم.

وی در پایان از وجود ۶ هزار و ۷۰۰ تعاونی روستایی، کشاورزی و تولید در کشور خبر داد و گفت: این تعاونی ها بیش از ۷۵ درصد فعالان حوزه کشاورزی را تحت پوشش قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار