کد خبر: ۳۱۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 18 October 2016

معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 یزد با اشاره به پرداخت تاکنون افزون بر 70 درصد مطالبات کشاورزان گندمکار استان، ابراز امیداری کرد که 8 میلیارد تومان باقیمانده این مطالبات نیز تا پایان مهرماه از سوی دولت پرداخت شود.

«مجید فریدونی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که شرکت غله یزد تاکنون 21.5 هزار تن گندم از کشاورزان گندمکار تحویل گرفته است، اظهار کرد: خوشبختانه در حالی که پیش‌بینی استان خرید معادل 17 هزار تن گندم در استان بود، به‌علت برداشت خوب گندم این میزان بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.

وی با اشاره به این‌که خرید گندم در کشور نیز 20 درصد بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده است، این موضوع را مهم‌ترین عامل در بروز تأخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران ذکر کرد.

به گفته‌ی وی، در استان یزد معادل 27.3 میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شده که تا صبح امروز سه‌شنبه 27 مهرماه، 19.2 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران یعنی بیش از 70 درصد مطالبات پرداخت شده است.

به گزارش تابناک یزد،معاون شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 10 یزد ابراز امیدواری کرد که براساس تدابیر اندیشیده شده توسط مسئولان وزارت جهادکشاورزی، مطالبات باقی‌مانده گندمکاران حداکثر تا پایان ماه به آنان پرداخت شود.

فریدونی در خصوص وضعیت سیلوهای استان نیز با بیان این‌که 80 درصد سیلوهای موجود در مرکز استان استاندارد هستند، از وجود سیلوهای مسقف استاندارد در استان به ظرفیت 70 هزار تن خبر داد که البته 50 هزار تن آن متعلق به بخش خصوصی است.

وی با ابراز امیدواری در خصوص افزایش ظرفیت سیلوهای استاندارد استان با فعال شدن دو واحد تولید آرد، خاطرنشان کرد: استفاده از سیلوهای روباز استان که ظرفیتی معادل 40 تا 50 هزار تن دارند، تنها در زمان‌های وجود گندم بیش از ظرفیت سیلوهای سر بسته‌ی استان اتفاق می‌افتد.

دکتر «عبدالمهدی بخشنده» معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اخیراً از پرداخت 1000 میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران از طریق عرضه و فروش اوراق مشارکت مرابحه گندم خبر داده و اعلام کرده است که بقیه طلب 20 درصدی گندمکاران نیز ظرف هفته‌های آینده تأمین و پرداخت خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار