عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معادلات منطقه به نقطه حساسی در شرایط کنونی رسیده است، گفت: غرب درصدد مانع‌تراشی بر سر راه نابودی کامل تروریست‌ها است.
کد خبر: ۳۱۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲ 16 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از کارشناسان سیاسی و فعالان حوزه روابط بین‌الملل اظهار کرد: منطقه پیرامونی ایران در شرایط بسیار خاصی بسر می‌برد و تروریست‌های تکفیری در آستانه نابودی کامل قرار گرفته‌اند و حاصل تلاش‌های ائتلاف منطقه‌ای ایران، سوریه، عراق و روسیه منجر به پیشرفت جبهه مقاومت و قرارگیری در موقعیت برتر در این حوزه شده است.
 
وی بیان کرد: تروریست‌های تکفیری در طول چند سال اخیر آسیب‌های بزرگ و جبران ناپذیری به امنیت و ثبات منطقه وارد کردند به طوری که در سوریه تاکنون بیش از نیم میلیون نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره و زخمی شده‌اند و موضوعات اساسی جهان اسلام نیز به فراموشی سپرده شده است.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماهیت رفتار تروریست‌ها در عراق و سوریه، خاطرنشان کرد: بر افروختن آتش جنگ و ناامنی در منطقه، ایجاد فضای روانی برای انحراف در امواج وسیع بیداری اسلامی، انحراف اذهان جهان اسلام از موضوع فلسطین و ایجاد حاشیه امن برای تروریست‌ها از جمله اهدافی بوده که تروریست‌ها دنبال می‌کرده‌اند و با حمایت غرب به بخشی از آنها نیز دست یافته‌اند.
 
آشوری گفت: تروریست‌ها به دنبال جایگزین ساختن اسلام بدلی و جعلی به جای اسلام واقعی در منطقه هستند و پشت همه اقدامات جنایتکارانه آنان تبلیغ وسیع اسلام‌هراسی در سطح جهان است تا تصویر رحمانی اسلام را در جهان مخدوش کنند.
 
نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، ابوموسی و بندرخمیر در خانه ملت ادامه داد: غرب درباره مبارزه با تروریسم رفتار صادقانه‌ای ندارد و ملت منطقه به این اطمینان رسیده‌اند که هرگاه تروریست‌ها در معرض نابودی کامل قرار گرفته‌اند، غربی‌ها برای کمک به آنان به میدان آمده‌اند و با وقت‌کشی و بمباران مواضع جریان مقاومت درصدد کمک به تروریست‌ها برآمده‌اند تا بتوانند جان‌تازه‌ای به جریانات تروریستی منطقه ببخشند و آنها را احیاء کنند.
 
وی با بیان این که روس‌ها در دو مقطع به آمریکایی‌ها اعتماد کردند و هر بار نیز با آثار منفی آن را دیدند، افزود: تجربه نشان داده که آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان در پروژه مبارزه با تروریسم در سطح منطقه به آنان اعتماد کرد چرا که به محض رسیدن به اهداف‌شان، تعهدات خود را فراموش می‌کنند.
 
آشوری درباره حمایت ایران از جریان مقاومت در منطقه، تصریح کرد: ما به خاطر امنیت و آرامش ملت خودمان و برای حفظ ثبات در منطقه وارد نبرد با تروریست‌ها شده‌ایم و اگر حمایت‌های ایران از دولت عراق و یا از کردهای شمال عراق نبود، قتل‌عام وسیعی صورت می‌گرفت و ممکن بود تروریست‌ها به نقطه‌ای غیرقابل بازگشت دست می‌یافتند که مبارزه با آنها را غیرممکن می‌ساخت.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار کرد: اگر تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی و رشادت‌های شهدای مدافع حرم نبود، اکنون با اوضاع بسیار خطرناک و پیچیده‌ای در مرزهای‌مان مواجه می‌شدیم که آثار و تبعات آن کل کشورمان را در بر می‌گرفت.
 
وی عنوان کرد: ایران علاوه بر امنیت خویش از امنیت منطقه‌ای و جهانی در برابر گسترش تروریسم حراست و دفاع می‌کند و باید جامعه جهانی به واسطه نقش مهم ایران در مقابله با تروریست‌ها از ما قدردان باشد و در این راه به ایران کمک کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار