فرماندار تفت در حاشيه برگزاري مسابقات سوارکاری استانی جام برفین گفت: تفت مي تواند به قطب برگزاري مسابقات سواركاري در استان تبديل شود.
کد خبر: ۳۰۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 04 May 2015
به گزارش تابناک یزد،"محمود زارع رشكوييه" در حاشيه برگزاري اين مسابقات با اشاره به جايگاه و اهميت رشته ورزشي سواركاري گفت: برگزاري مسابقات سواركاري در شهرستان تفت، فرصت مناسبي براي معرفي پتانسيل ها و قابليتهاي تفت در زمينه برگزاري اين گونه مسابقات است.

فرماندار تفت با بیان این که تفت می تواند به قطب ورزش سوارکاری و صنعت اسب دوانی و پرورش اسب تبدیل شود ادامه داد: تعریف پهنه‌های مشخص جغرافیایی برای این امر، یکی از برنامه هایی است که از سوی مدیریت ارشد شهرستان با جدیت پیگیری خواهد شد و این اقدام گام مهمی برای توسعه ورزش سوارکاری و صنعت پرورش اسب در شهرستان تفت به شمار می آید.

زارع با اعلام آمادگي براي برگزاري مسابقات اسب سواري در تفت گفت: تفت به دليل برخورداري از اقليم مطلوب، مردم خونگرم و نزديكي به مركز استان مي تواند به قطب برگزاري مسابقات سواركاري در استان و كشور تبديل شود.

لازم به يادآوري است در شهرستان تفت بالغ بر 100 راس اسب نگهداری می شود و حدود 70 نفر عضو هیئت سوارکاری شهرستان می باشند که در سال جدید مقام سومی رشته کورس و مقام اول زیبایی در جشنواره ملی زیبایی اسب به سوارکاران تفتی رسیده است.

مسابقه سوارکاری در مسیر رودخانه تفت با شرکت 35 سوارکار از شهرستانهای مختلف استان یزد برگزار و سوارکاران در مسیر 40 و 60 کیلومتر رودخانه شهر تفت به رقابت پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار