کد خبر: ۳۰۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 03 October 2016

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان البرز گفت: یادمان شهدای گمنام دانشگاه پیام‌نور در البرز تکمیل شده و مردم ولایت‌مدار این استان آماده در آغوش گرفتن دو شهید گمنام هستند.

 

حسین عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: حضرت سیدالشهدا (ع) برای احیای دین جد مطهر ایشان رسول‌الله (ص) قیام کرده و با خون خود جلوی انحراف از دین را گرفتند.

 

وی افزود: قیام عاشورای حسینی (ع) به بشریت درس ایستادگی در برابر ظلم، آزادگی، شجاعت، شهادت‌طلبی و ولایتمداری داد و امروز شاهد هستیم که این قیام همچنان پویا و زنده است.

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان البرز تصریح کرد: امام خمینی (ره) تأکید فرمودند که یکی از برکات محرم و صفر زنده نگاه‌داشتن اسلام است و امروز هم شاهد هستیم که انسان‌ها با درس گرفتن از نهضت عاشورا، راه رسیدن به سعادت و تعالی را پیدا می‌کنند.

 

عسکری گفت: به عنوان نمونه رزمندگان سپاه اسلام در دوران دفاع مقدس، علی‌اکبروار به فرمان ولایت لبیک گفته و در برابر دشمنان اسلام و انقلاب و ایران اسلامی ایستادگی و با روحیه شهادت‌طلبی و ولایتمداری از دین و انقلاب خود دفاع کردند.

 

وی بیان داشت: رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی تأکید می‌فرمایند، امروز ارزش حفظ و حراست از یاد و خاطره و راه و اصول شهدا کمتر از شهادت نیست و همه موظف هستیم که در این زمینه تلاش کنیم.

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان البرز افزود: در این راستا با همکاری بسیج دانشجویی و دانشگاه پیام نور یادمان زیبا و ارزشمندی با بهره‌مندی از هنر غنی اسلامی ایرانی در دانشگاه پیام نور احداث شده و این یادمان آماده است.

 

عسکری ادامه داد: هدف از احداث این یادمان فراهم‌سازی محیطی ارزشی و مناسب برای تدفین پیکر مطهر شهدای اسلام و انقلاب بوده و برای نخستین‌بار پیش از تشییع پیکر این بزرگواران، ما یادمان را آماده کردیم.

 

وی با بیان اینکه یادمان فوق در دانشگاه پیام نور تکمیل شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به زودی و در ماه محرم که مزین به نام سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است، پیکر مطهر دو شهید گمنام به البرز منتقل و با حضور مردم ولایتمدار تشییع و در این محل به خاک سپرده خواهد شد.

 

مسؤول بسیج دانشجویی استان البرز اعلام کرد: برنامه دقیق زمان این مراسم عاشورایی و معنوی به زودی از سوی بسیج دانشجویی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

عسکری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح یکی دیگر از برنامه‌های بسیج دانشجویی استان البرز در ماه محرم پرداخت و گفت: امسال در راستای برگزاری پرشور مراسم معنوی عزاداری و سوگواری سیدالشهدا (ع) با همکاری و هماهنگی دفتر نمایندگی مقام عظمای ولایت در دانشگاه‌ها و بسیج دانشجویی، بزرگ‌ترین دسته عزاداری دانشگاهیان البرز تشکیل خواهد شد.

 

وی اعلام کرد: این دسته عزاداری متشکل از بسیج دانشجویی، اساتید و دانشگاهیان و دانشجویان البرز صبح روز دوشنبه نوزدهم مهر ماه و همزمان با نهم ماه محرم از میدان توحید به سمت مصلای بزرگ نماز جمعه کرج حرکت کرده و در مصلای نماز جمعه برنامه بزرگ عزاداری و سوگواری برگزار خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار