مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: براساس دستورالعمل وزرات جهاد کشاورزی با هدف تولید بیشتر گندم در کشور، گندم‌کاران باید به توصیه‌های اعلام شده این وزراتخانه در زمان کشت توجه کنند.
کد خبر: ۳۰۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 03 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سیدرضا امیری‌زاده با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های مناسب وزرات جهاد کشاورزی، کشور در تولید گندم خودکفا شد، اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های کمیته فنی گندم کشور، در دوره کاشت گندم در فصل پاییز رعایت سه اصل ازجمله رعایت تاریخ کشت، مصرف مقدار بذر توصیه شده و مصرف مناسب کود و بهبود تغذیه گیاه ضروری است.
 
وی ادامه داد: کشاورزان باید با برنامه‌ریزی مناسب توصیه‌های اعلام شده را در زمان کاشت گندم به کار گیرند تا در زمان برداشت شاهد عملکرد مناسب محصول باشیم.
 
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: براساس دستورالعمل وزرات جهاد کشاورزی با هدف تولید بیشتر گندم در کشور، گندم‌کاران باید به توصیه‌های اعلام شده این وزرات خانه در زمان کشت توجه نمایند.
 
امیری‌زاده اضافه کرد: فاکتورهای تعیین‌کننده در کشت مناسب گندم مشتمل بر تغذیه بهینه، مدیریت مصرف آب و بارش، تهیه مطلوب بستر کشت، انتخاب بذر مناسب، کشت دقیق، مبارزه با آفات و مبارزه به‌موقع با علف‌های هرز و بیماری‌ها است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار