کد خبر: ۳۰۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲ 02 October 2016


فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مربوط به شخص، زمان و مکان مشخصی نیست، گفت: این دو واجب الهی مربوط به تمام زمان ها و مکان ها است.

به گزارش ایرنا، سردار علی استاد حسینی روز یکشنبه در آستانه ماه محرم الحرام و هفته امر به معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران افزود: امر به معروف و نهی از منکر اگر از جامعه ای رخ بربندد اشرار بر آن حکمفرما می شوند.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروز به این دو مقوله کمتر توجه می شود و مردم از آن غلفت کرده اند و این در حالی است که امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به گروه خاصی ندارد و در یک مورد خاص خلاصه نمی شود و بایستی به تمام منکرات حساس باشیم.

وی با اشاره به بعضی از منکرات در جامعه گفت: غیبت کردن، دزدی، مواد مخدر و رشوه خواری از جمله منکراتی است که به عنوان منکرات باید با آنها مقابله کرد.

وی همچنین از تهمت و بدحجابی به عنوان دیگر منکرات نام برد و افزود: بدحجابی منکری است که زمینه فسادهای دیگر است برای همین بیشتر به آن پرداخته می شود و همچنین بی مسئولیتی یکی دیگر از منکرات است که امروزه در جامعه زیاد دیده می شود.

استاد حسینی از زمین خواری، بی توچهی به قانون و ماهواره به عنوان دیگر منکرات نام برد و اظهار داشت: ماهواره زمینه ی همه ی بی بند و باری ها است.

وی تبعیت از دشمن به عنوان یک منکر سیاسی یاد کرد و گفت: ضرر وزیان تبعیت از دشمن بیشتر از بدحجابی است .

وی هفته ی امر به معروف و نهی از منکر را زمینه ای برای فعالیت تمام مبلغان در ماه محرم دانست و بیان داشت: متاسفانه از عملکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان به عنوان دبیر این ستاد رضایت ندارم زیرا هنوز فعالیت این ستاد به مرز قابل قبولی نرسیده است.

وی از تمام مدیران خواست برای فعال سازی این ستاد پای کار بیایند زیرا هنوز موفق به راه اندازی شوراهای امربه معروف و نهی از منکر نشده ایم وبایستی هر چه زودتر تشکیل شود.

دهه اول محرم به عنوان ایام امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار