کد خبر: ۳۰۳۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 28 September 2016


مدیرمنطقه 3 شهرداری کرج با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و کاهش دما در کشورگفت: برای پیشگیری از حوادث فصول سرما باید آموزش های ایمنی گسترش یابد.

به گزارش ایرنا،مهدی فاطمی روز چهارشنبه به مناسبت 7 مهر روز آتش نشانی و ایمنی در بازدید از ایستگاه 21 آتش نشانی شهرستان فردیس افزود:

آموزش اصول ایمنی، یادآوری خطرات احتمالی، رعایت حق تقدم خودروهای امدادی و غیره به دانش آموزان بویژه در مقاطع مختلف تحصیلی به ویژه مقطع ابتدایی در کاهش حوادث تاثیر گذار است.

وی ادامه داد: برگزاری اردوهای دانش آموزی در ایستگاه های آتش نشانی

از مواردی است که برای پیشگیری از حوادث تاثیرگذار است.

فاطمی ادامه داد: سازمان آتش نشانی یک سازمان انحصاری و بدون جایگزین است که خدمات خاص آن در هیچ جای دیگری ارائه نمی شود.

وی گفت: آتش نشانان ایثارگران بی ادعایی که جان برکف در راه حفظ حیات و تأمین ایمنی و آسایش مردم خدمت می کنند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی کرج از سازمان های پیشرو در کشور است، افزود: بسیاری از فعالیت ها از جمله تشکیل ایستگاه آتش نشانی بانوان را به عنوان پایلوت اجرا شده است.

وی گفت: به زودی با بررسی مشکلات ایستگاه های آتش نشانی منطقه 10 شهرداری کرج در صورت نیاز به ایجاد دوربرگردان های اختصاصی در مقابل ایستگاه های آتش نشانی و کمک به کاهش زمان حضور در محل حادثه اقدام خواهد شد.

در حاشیه این بازدید اکبر عارفی نیا مسئول ایستگاه 21 آتش نشانی فردیس ضمن ارائه گزارشی از ایستگاه های آتش نشانی واقع در منطقه 3 عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: در این منطقه 5 ایستگاه فعال و 2 ایستگاه در حال ساخت است و 122 نیروی آتش نشان با 32 دستگاه خودروی سبک و سنگین در منطقه در حال ارائه خدمت می باشند.

وی افزود: حضور به موقع در محل حادثه در خدمات آتش نشانی از اهمیت ویژه ای برخورداراست و زمان حضور با توجه به بعد مسافت باید کمتر از 5 دقیقه باشد که متأسفانه به دلیل وجود ترافیک گاهی این زمان طولانی تر می شود که امیدواریم با تمهیدات ویژه مسئولین در خصوص ترافیک و فرهنگسازی در جامعه بتوانیم تا حد امکان از بروز حوادث جلوگیری نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار