فرمانده نیروی انتظامی استان البرز
در ابتدای این نشست خبری، فیلمی برای اصحاب رسانه استان البرز پخش شد که حاوی نحوه دستگیری سارقان مسلح طلافروشی و همچنین یک باند زورگیری از یک فروشنده فرش بود. در این فیلم صحنه‌های دلخراشی از قساوت و سنگ‌دلی مجرمان وجود که به صورت وحشیانه صاحب مغازه فرش‌فروشی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.
کد خبر: ۳۰۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 28 September 2016
سردار بخشعلی کامرانی‌صالح فرمانده نیروی انتظامی استان البرز بعد از ظهر امروز به مناسبت در پیش بودن هفته نیروی انتظامی از خبرنگاران استان البرز دعوت کرد تا در جریان آخرین دستاوردها و تلاش‌های ماموران پلیس برای حفظ امنیت و ارتقا احساس امنیت قرار گیرند.
در ابتدای این نشست خبری، فیلمی برای اصحاب رسانه استان البرز پخش شد که حاوی نحوه دستگیری سارقان مسلح طلافروشی و همچنین یک باند زورگیری از یک فروشنده فرش بود.
در این فیلم صحنه‌های دلخراشی از قساوت و سنگ‌دلی مجرمان وجود که به صورت وحشیانه صاحب مغازه فرش‌فروشی را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند.
نکته جالب این بود که سارقان فرش‌فروشی پس از ارتکاب این سرقت و اعمال وحشیانه در کمترین زمان ممکن و پیش از آنکه بتوانند حتی یک قطعه از فرش‌های سرقتی را به فروش برسانند، دستگیر و تمام اموال مسروقه به صاحبش بازگردانده شد.
پس از نمایش این مستند، سردار بخشعلی کامرانی‌صالح به تشریح برنامه‌های هفته نیروی انتظامی پرداخت که مهمترین این برنامه‌ها عبارت بود از تجدید میثاق شهدا و امام شهیدان (ره)، تحکیم بیعت با مقام عظمای ولایت، غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای اقتدار و مدافع حرم، افتتاح شهرک ترافیک استان البرز، برگزاری همایش پیاده‌روی، همایش موتورسواران قانونمند، مسابقه دوچرخه‌سواری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، دیدارهای مردمی و رسیدگی به درخواست‌های مردمی به صورت رودرو و حضوری بود.
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز همچنین طی سخنانی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی امروز پلیس حرفه‌ای، دانش‌بنیان و علمی است، گفت: همه ما خود را سربازان ولایت و خادمان مردم می‌دانیم و ماموران خدوم نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی و تخصصی در راستای افزایش امنیت و ارتقا احساس امنیت در میان مردم تلاش می‌کنند.
کامرانی صالح یادآور شد:  به مناسبت هفته نیروی انتظامی تمامی خودروهایی که حکم قضایی نداشته باشند، از سوی نیروی انتظامی ترخیص خواهند شد.
 

* اجرای طرح پاکسازی خط چهار حصار در بامداد امروز

کامرانی‌صالح در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح پاکسازی خط چهار حصار خبر داد و گفت: این طرح یک عملیات ویژه بسیار وسیع، حجیم و گسترده بود و بخش مهمی از افراد معتاد، معتادان پرخطر و توزیع کنندگان مواد مخدر در این منطقه بامداد امروز توسط نیروی انتظامی دستگیر شدند
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌هایی که داشتیم، در این منطقه آلونک‌هایی برای مصرف مواد مخدر و توزیع آن وجود داشت که به صورت دست به دست اجرا داده می‌شد و امروز با تلاش ماموران پلیس و حضور به موقع و تاثیرگذار دستگاه قضایی، این آلونک‌ها به طور کامل تخریب شد.
این فرمانده ارشد انتظامی افزود: به مردم منطقه خط چهار حصار وعده داده بودیم که این آلونک‌ها را تخریب می‌کنیم و خوشبختانه امروز پلیس در آستانه هفته نیروی انتظامی به وعده خود عمل کرد

* سازش در شش هزار پرونده توسط مددکاران اجتماعی پلیس  

کامرانی‌صالح در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده توسط پلیس طی شش ماهه نخست سال جاری در استان البرز اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از 200 هزار پرونده قضایی توسط نیروی انتظامی و کلانتری‌ها به مراجع قضایی ارجاع شده است.
وی افزود: همچنین 6 هزار پرونده با مشاوره مددکاران اجتماعی به مصالحه رسید که نقش خوبی در کاهش پرونده‌های قضایی داشته است.
فرمانده نیروی انتظامی استان البرز بیان داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری در مجموع 50 هزار گذرنامه، 30 هزار شماره‌گذاری خودرو، 15 هزار صدور گواهینامه رانندگی و 26 هزار فقره سوء پیشینه صادر و به شش هزار راننده در استان البرز آموزش رانندگی ارائه شده است.

* کاهش انواع سرقت‌ها در استان البرز

کامرانی‌صالح افزود: از سوی دیگر با تلاش‌های ماموران خدوم نیروی انتظامی در استان البرز شاهد کاهش انواع سرقت در استان البرز به غیر سرقت لوازم خودرو بودیم که متاسفانه اکثر سرقت‌های خودرو مربوط به پراید است، چرا که ایمنی و تجهیزات امنیتی این خودرو ضعیف بوده و سارقان به سهولت به اقدامات مجرمانه خود دست می‌زنند.
وی بیان داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری در مجموع 15 درصد سرقت‌های خرد، 16 درصد سرقت به عنف و 24 درصد سرقت‌های خشن در استان البرز کاهش داشته است.
این فرمانده ارشد انتظامی گفت: همچنین در این مدت بیش از 13 هزار نفر مصرف کننده و توزیع کننده مواد مخدر در استان البرز دستگیر شده‌اند و متاسفانه به دلیل اینکه امکانات لازم برای نگهداری از معتادان را نداریم، برخی از این افراد حتی 10 بار در این شش ماه دستگیر شده‌اند.
کامرانی‌صالح اظهار داشت: طی این مدت 70 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر شناسایی و بیش از 5 تن انواع مواد مخدر کشف شده است.
وی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز  از ابتدای سال جاری تاکنون 470 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و در این ارتباط 371 نفر دستگیر و 190 خودرو توقیف شده‌ است.
سردار بخشعلی کامرانی صالح در پایان با اشاره به در پیش بودن ایام عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از عموم مردم و به ویژه عزاداران و مدیران هیئت‌های مذهبی و حسینه‌ها خواست تا در دهه نخست محرم امسال، همراه و یاور نیروی انتظامی در ایجاد نظم و انضباط باشند.
لازم به توضیح است، پس از پایان این نشست، نمایشگاهی از کالاهای قاچاق کشف شده به نمایش گذاشته شد و به همراه متهمان دو پرونده سرقت و جعل اسناد نیز حضور داشتند که فرمانده نیروی انتظامی استان البرز در جریان آخرین گزارش‌ها در رابطه به پرونده این متهمان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار