اخبار ویژه تابناک اردبیل
گویا برخی اصلاح طلبان استان معتقدند در صورت فعال تر شدن سردار سلیمانی در عرصه سیاست ، احتمال کاندیداتوری چند نفر از سرداران سپاه در استان اردبیل قوت خواهد گرفت. تحلیلگران جریان اصلاح طلبی در استان می گویند در این صورت ، احتمال کاندیداتوری ...
کد خبر: ۳۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰ 03 May 2015

رصد‌خانه «تابناک» ‌بسته خبرهای ویژه ای برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. در بسته خبری ویژه تابناک اردبیل، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد.

پیگیری خبرهای ویژه رصد شده توسط رصدخانه تابناک اردبیل، مخاطبان را از پشت پرده برخی جریانات و مسایل سیاسی و اجتماعی آگاه می‌کند.


از بحث های انتخاباتی چه خبر؟

یکم ـ از محافل خبر می رسد در صورت استانی شدن انتخابات ، به احتمال قوی نام معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری در دولت احمدی نژاد به همراه نماینده سابق گرمی در لیست انتخاباتی حامیان احمدی نژاد در استان اردبیل گنجانده می شود.

دوم ـ در محافل گفته می شود برخی چهره هایی که اصلاح طلبان استان خیلی رویشان حساب باز کرده اند و بر روی نام آن مانور داده می شود، به دلیل غیبت طولانی مدت در اردبیل ، زمینه یارگیری مناسب برای رقابت های انتخاباتی در حوزه شهرستان اردبیل را ندارند.

با این حال در صورت استانی شدن انتخابات ، شانس چهره های مشهور هر دو جناح بیشتر از بقیه کاندیداها خواهد بود.

سوم ـ از جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان خبر می رسد که اخیرا تحلیل هایی مربوط به احتمال ورود سردار سلیمانی به عرصه سیاست و انتخابات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

گویا برخی اصلاح طلبان استان معتقدند در صورت فعال تر شدن سردار سلیمانی در عرصه سیاست ، احتمال کاندیداتوری چند نفر از سرداران سپاه در استان اردبیل قوت خواهد گرفت.

تحلیلگران جریان اصلاح طلبی در استان می گویند در این صورت ، احتمال کاندیداتوری برادر سردار یکی از نمایندگان سابق اردبیل در انتخابات افزایش می یابد و همچنین احتمال دارد یکی دیگر از سرداران جانباز استان که در آستانه بازنشستگی است در انتخابات کاندیدا شود.


تکذیب می کنم تا مطرح شوم

در هفته های اخیر اخبار مربوط به احتمال کاندیداتوری برخی چهره ها و فعالان سیاسی و اجتماعی در انتخابات مجلس در رسانه ها و محافل پررنگ تر شده است.

با این وجود یک رویه "خود مطرح کنی" هم به شکل جالبی در حال ظهور است. موضوع از این قرار است اخیرا کسانی که قصد سنجش فضای سیاسی در مورد خود را دارند یا آرزوی کاندیداتوری در دوره های بعدی را در سرمی پرورانند ، بدون هیچگونه پیش زمینه ای در بحثی در افکار عمومی و بدون آنکه بحثی در مورد آنها در جریان باشد، در گفتگو با رسانه ها احتمال کاندیداتوری خود را تکذیب می کنند.

آگاهان سیاسی بر این باورند که اگر چه این دسته افراد به احتمال قوی در این دوره شرکت نخواهند کرد اما این تکذیب کردن ها بیشتر با هدف جلب توجه افکار عمومی و مطرح کردن نام خود به عنوان کاندیداهای بالقوه انتخابات دوره های بعد انجام می شود.


ناتوانی شورای بیله سوار در انتخاب شهردار

خبرگزاری فارس نوشت: در این دو سال که از عمر شورای چهار می‌گذرد شهر بیله‌سوار با وجود تلاش عده‌ای از اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار مناسب و شایسته فاقد شهردار است و حتی در مقاطعی شهرداری بدون سرپرستی مدیریت شده و مردم به شدت از این اوضاع گله‌مند هستند.

در این بین آنچه که جالب توجه است سکوتی است که شورای شهر بیله‌سوار در قبال انتخاب نکردن شهردار در پیش گرفتند و حاضر نیستند در این زمینه واقعیت‌ها را مطرح کنند، هرچند که بیش از این تعدادی از اعضای شورای شهر بیله‌سوار سعی کرده بودند تا در این زمینه گزینه‌های مورد خاص و مطلوب خود را مطرح کنند اما با رای مثبت اعضای شورای شهر روبه‌رو نشدند.


معرفی بخشدار مرکزی پارس آباد

در مراسمی همزمان با معرفی علی احمدی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان پارس آباد، بخشدار مرکزی این شهرستان نیز معرفی شد.

در این آئین 'محبوب حسینی' به عنوان بخشدار مرکزی شهرستان پارس آباد معرفی شد. حضور نیافتن نماینده پارس آباد و بیله سوار در این مراسم از نکات سئوال برانگیز برای رصدگران اوضاع سیاسی این شهرستان تبدیل شده است.


برگزاری کنسرت ودود موذن، به زودی

ودود موذن هنرمند و خواننده پرطرفدار اردبیلی از برگزاری کنسرت آذری در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل در آینده بسیار نزدیک خبر داد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر تلاش شده موسیقی ملی و محلی از محافل عروسی بیرون کشیده شده و در صحنه های وسیع تر به صدا درآید اضافه کرد: حرکت هایی در بین نسل جدید شروع شده و امید می رود این نسل با نگاهی علمی تر به موسیقی خصوصا موسیقی ملی این هنر اصیل را زنده نگه دارند.


تکذیب شایعه رهاسازی گرگ‌ها

در روزهای گذشته و به دنبال حمله گرگ‌ها و تلف شدن دام‌های سبک در مشگین‌شهر و جعفرآباد در برخی محافل محلی این ادعا مطرح شده است که برخی از این گرگ‌ها دارای پلاک حفاظتی بوده و محیط زیست اقدام به رهاسازی آنها کرده است که اداره کل حفاظت محیط زیست این مسئله را تکذیب کرد.

اداره کل محیط زیست استان اردبیل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عده‌ای با انتشار خبر کذب سعی کردند تا محیط زیست استان اردبیل را به نگهداری و رهاسازی گرگ‌ها برای آسیب‌ رساندن به دام روستاییان متهم کنند در حالی که چنین چیزی صحت ندارد و در حوادث اخیر در مشگین‌شهر و یا جعفرآباد وجود گرگ‌هایی با پلاک‌های حفاظتی تکذیب می‌شود.


بازگشت معاون مستعفي فرماندار، شايعه يا واقعيت؟

سایت آران مغان نوشت: بعد از منتفي شدن نام ' یاسر ندايي' براي گزينه معاونت فرمانداري، این روزها شایعات بازگشت دوباره 'احد احدزاده' معاون مستعفي فرماندار پارس آباد به اين سمت قوت بیشتری گرفته است.

احدزاده كه در 23 اسفند 93 بعد از دو سال خدمت در سمت معاونت فرمانداري پارس آباد بعلت اختلاف نظر شديد كاري با ناصر نصيري فرماندار قبلي پارس آباد از سمت خود كناره گيري كرده بود، اين روزها بحث هایی درباره احتمال بازگشت دوباره وی به سمت معاونت فرمانداري مطرح شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
گناه مردم بیله سوار چیست که عده ای درشورای شهر این شهرستان جمع شده اند که نمی توانند یک شهردار برای این شهر انتخاب کنند اقایان دست ازطایفه گرایی بردارید وبه فکر پیشرفت شهرخودباشید واگر نمی توانید لطفا استعفابدهید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار