عضو شورای شهر بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس دستورالعمل تشویق سازندگان به استفاده از انرژی‌های نو را تدوین و در اجرای آن پیشقدم شود.
کد خبر: ۳۰۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 25 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کیانوش جهانبخش عصر امروز در دیدار با فعالان زیست محیطی استان هرمزگان اظهار کرد: استان هرمزگان بویژه شهر بندرعباس، مزیت‌های خدادادی بسیاری دارد که عمدتا استفاده بهینه و مناسبی از آنها صورت نگرفته و یا حتی به فکر استفاده از آن هم نیافته‌ایم.
 
وی افزود: مزیت‌های ارزشمند و بزرگی نظیر دریا، نیروی باد، منابع سرشار از انرژی خورشید و امواج دریا از جمله الطاف خدادادی به این منطقه هستند که استفاده چندانی در بهره‌برداری از آنها نداشته‌ایم.
 
عضو شورای شهر بندرعباس با بیان این که باید برای توسعه استان و تحقق سیاست‌های کلان کشور در زمینه جمعیت و توسعه جزایر و افزایش سهم سواحل در توسعه کشور به موضوع تأمین انرژی در استان توجه ویژه‌ای صورت گیرد، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده از مواهب خدادادی در استان و استفاده از انرژی‌های پاک و سبز که در دنیا مورد توجه قرار گرفته، ضروری است.
 
جهانبخش اضافه کرد: یکی از چالش‌های جدی دنیای امروز افزایش گازهای گلخانه‌ای و آسیب شدید آنها به محیط زیست است که هر چند ایران سهم بسیار اندکی در مقایسه با کشورهای صنعتی جهان در ایجاد پدیده گازهای گلخانه‌ای دارد اما باید از هم‌اکنون به فکر این موضوع بوده و استفاده از انرژی‌های سبز را در توسعه کشور مورد توجه قرار دهیم.
 
وی یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های کشور در زمینه سیاست‌گذاری در راستای توسعه استفاده از انرژی‌های سبز در کشور و در استان هرمزگان را شهرداری‌ها دانست و گفت: معضلات زیست محیطی به گونه‌ای است که در شرایط حاد بروز می‌کند و متأسفانه امکان مهار عمده این معضلات وجود ندارد و یا هزینه بسیار زیادی را طلب می‌کند و بنابراین باید از هم اکنون مراعات محیط زیست را کرده و از بروز خسارات زیست محیطی ناشی از توسعه یک منطقه جلوگیری کنیم.
 
این فعال محیط زیست ادامه داد: استفاده از انرژی‌های پاک نظیر انرژی‌های خورشیدی و انرژی باد و امواج دریا نه تنها به سلامت محیط زیست کمک فراوانی می‌کند بلکه هزینه تمام شده تولید انرژی را در کشور می‌کاهد و برای تقویت اقتصاد ملی نیز راهبرد مطلوبی بشمار می‌رود.
 
جهانبخش عنوان کرد: آمار و اطلاعات نشان می‌دهد که تابستان امسال گرم‌ترین تابستان کره زمین در طول چند قرن اخیر بوده است و این هشدار جدی است و نباید آن را محدود به یک منطقه خاص و یا کشور مشخص بدانیم بلکه باید در توسعه صنعتی توجه ویژه خودمان را معطوف به صیانت از محیط زیست کنیم.
 
عضو شورای شهر بندرعباس تأکید کرد: بندرعباس در سالیان اخیر با توجه به ویژگی‌های خاص خود به محلی برای توسعه صنایع تبدیل شده است که این موضوع معضلات زیادی را به دنبال داشته است.
 
وی تصریح کرد: باید شهرداری‌ها با نگاه جدی الزامات مشخصی را در زمینه استفاده از انرژی‌های پاک در نظر بگیرند و ما در شورای شهر بندرعباس به دنبال این هستیم که شهرداری این شهر پیش‌قدم شده و در ساختمان‌های جدیدالاحداث شهرداری نظیر ساختمان معاونت‌ها به موضوع تأمین انرژی از محل سولارهای خورشیدی توجه ویژه داشته باشد.
 
جهانبخش همچنین به تدوین دستورالعمل تشویقی برای حمایت از سازندگان منازل مسکونی در استفاده از انرژی‌های پاک اشاره و گفت: در شورای شهر بندرعباس برای این منظور کار جدی را آغاز کرده‌ایم تا گامی برای بهبود استفاده از مواهب خدادادی برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار