معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه به دنبال کنترل بیش از پیش گردش بیماری بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان هستیم، گفت: در این راستا لازم است دو کشور همکاری‌های خود را افزایش دهند.
کد خبر: ۳۰۱۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 25 September 2016
جعفر صادق تبریزی در حاشیه اجلاس اجلاس دو جانبه ترددهای مرزی ایران و جمهوری آذربایجان‌ منطقه آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: افزایش مراودات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی منجر به افزایش رفت و آمد بین دو کشور شده و نگرانی‌هایی در خصوص شیوع بیماری‌های واگیر ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: رفت و آمد اتباع دو کشور و کالاهایی که در این بین مبادله می‌شود، نیازمند افزایش کنترل هستند.

وی با تاکید بر همکاری مشترک دو کشور در کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر، خاطرنشان کرد: کنترل و مراقبت سندرومیک از اتباع دو کشور، در پایگاه‌های مراقبت بهداشتی در جلفا و نوردوز انجام و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

تبریزی با اشاره به تلاش دو ساله برای تشکیل این اجلاس گفت: بیماری سل و هپاتیت دو بیماری شایع در جمهوری آذربایجان است و ما نگران انتقال این بیماری در جریان مسافرت‌های اتباع این کشور هستیم، خوشبختانه کنترل در پایگاه‌های سلامت مرزی موفق عمل کرده است ولی افزایش رفت‌وآمد ها بین دو کشور نیازمند تصمیم ‌های مشترک است.

وی با بیان اینکه تا به امروز موردی از شیوع بیماری‌های واگیر بین دو منطقه گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: اراده حوزه سلامت بر تامین امنیت سلامت مرزها بوده و گردش سلامت بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ایران کنترل می‌شود.

گفتنی است؛ اجلاس دو جانبه ترددهای مرزی ایران و جمهوری آذربایجان‌ با همکاری دفتر منطقه‌ای مدیترانه‌شرقی و اروپایی سازمان بهداشت جهانی به همت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تبریزآغاز به کار کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار