پس از نماینده ولی فقیه در البرز
شهدا متعلق به قشر خاصی نیستند و به همین سبب همه مردم و مسئولان از اقشار مختلف جامعه باید در راستای برگزاری این کنگره شرکت کنند و همکاری لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۳۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 03 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: در تاریخ هشتم اردیبهشت و زمانی که از میان 27 عضو ستاد اجرایی کنگره سرداران و شهدای استان البرز تنها 4 نفر حضور یافتند، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی انتقادهای صریحی به مدیریت استان البرز و برخی از مدیران این استان مطرح کرد.

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در ابتدا با اشاره به عدم حضور برخی از مسئولان استان که عضو ستاد اجرایی کنگره بودند، گفت: کسانی که به هر دلیل باید در این ستاد حضور می‌یافتند و حاضر نشدند، باید گفت که عذرشان هر چه بوده، قبول نیست. ما هر چه داریم از شهدا داریم و عدم حضور مدیران اجرایی عضو ستاد، قابل قبول نیست و باید پاسخگو باشند.
خطیب جمعه شهرستان کرج افزود: کنگره شهدا بازی نیست که مسئولان نخواهند در جلسات ستاد اجرایی شرکت کنند و بگویند کار داریم. هر مسئولی که به پست و مقامی رسیده است، از برکت خون شهدا و امام شهیدان (ره) بوده و اگر شهدا و امام شهیدان (ره) ایثار و فداکاری آنها نبود، امروز این افراد به پست و مقام نمی‌رسیدند.
حسینی همدانی افزود: خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه است، من نمی‌خواهم دست روی کارهای خلافی که برخی از مسئولان انجام دادند، بگذارم و مسئولان کاری نکنند که حرف‌های ما گفته شود. متاسفانه هیچ کاری برای برگزاری کنگره سرداران شهید و شهدای استان البرز انجام نشده و برخی کارها هم به صورت جزیره‌ای صورت گرفته است.
تاکید کرد: اگر همین روند را ادامه دهیم، بهتر است کنگره شهدا نداشته باشیم و متاسفانه برخی از مسئولان البرز به شهدا و امور شهدا بی تفاوت هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز ب
ا انتقاد شدید از عدم تلاش مسئولان استان البرز برای حضور در مراسمی که به امور شهدا ارتباط دارد، گفت: این بی توجهی ظلم به شهدا و خانواده شهدا است.
حسینی همدانی با اشاره به اینکه برخی از خانواده شهدا در شرایط سختی قرار دارند، گفت: بی توجهی مسئولان به این امور قابل قبول نیست. وقتی زندگی برای خانواده شهید مختل شده، برخی از مسئولان ما تصرفات میلیاردی انجام می‌دهند و من نمی‌دانم آنها چگونه می‌توانند جواب خدا و خون شهدا را بدهند.
وی با اشاره به عدم حضور محمد تقی ایرانی فرماندار کرج گفت: این مسئول باید مواخذه شود. اگر شما با رهبری معظم انقلاب و رئیس جمهور جلسه داشتید، عذرتان موجه است و در غیر این صورت عدم حضور این مسئول در جلسه امروز پذیرفتنی نیست.
رئیس ستاد اجرایی کنگره سرداران شهید و شهدای استان البرز گفت: اینگونه نیست که این مسئولان فقط برای شهدا و خانواده شهید کاری نکرده باشند. متاسفانه در استان البرز کاری در حوزه اشتغال‌زایی، رفع مفاسد اجتماعی و اخلاقی منکرات هم نشده است.
آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: من این کم کاری را نمی‌پذیریم، می‌توانم در بسیاری از امور ورود داشته باشم، اما می‌خواهم کارها بر اساس روال معمول انجام شود. من نمی‌خواهم بگوییم که برای برخی‌ از مسئولان رفتن به باغ گل مهمتر از حضور در جلسه کنگره شهدا بوده است.
وی اظهار داشت: برگزاری کنگره شهدا یک عزم جدی می‌خواهد که مردم استان البرز از این توان برخوردار هستند. اگر مسئولان هم احساس مسئولیتی در این زمینه ندارند، راحت اعلام کنند، من خودم به تنهایی امور را در دست گرفته و با کمک همین مردم کارها را به بهترین شکل انجام می‌دهیم.
نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: باید برخی مسائل برای مردم گفته شود. از 27 عضو ستاد در جلسه امروز فقط 4 عضو شرکت کرده‌اند که قابل قبول نیست. مسئولانی که کار خود را درست انجام نمی‌دهند، باید به فکر خود باشند.
آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به افزایش مفاسد اجتماعی و اخلاقی در استان البرز گفت: این شرایط ناشی از این است که برای برخی از مسئولان استان مسائل درجه 3 اهمیت بیشتری دارد.
وی بیان داشت: متاسفانه بخش زیادی از مسئولان ما ساکن استان نیستند. مدیری که خانواده در کنارش نیست و باید به دیدار خانواده برود، به درد این استان نمی‌خورد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز تاکید کرد: متاسفانه برخی از مسائل از جمله رشوه و کم کاری در ادارات استان به چشم می‌خورد. من فعلا تذکر می‌دهم و امیدوارم کارها درست شود.

حال یک هفته پس از این اظهارات صریح نماینده ولی فقیه در استان البرز، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) نیز به جمع منتقدان پیوسته و
با بیان اینکه برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدای این استان نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است، گفته است با توجه به اینکه کنگره شهدا مثل یادواره نیست باید تولیدات ماندگار برای نسل‌های آینده تولید شود.
اظهارات
سردار علی‌ استادحسینی خبرگزاری تسنیم پوشش داده و با اشاره به اینکه باید برای برگزاری کنگره سرداران و شهدای استان البرز بیش از گذشته تلاش کرد، اظهار داشت: باید ساز و کار مورد نیاز برای مسئولان استان به منظور برگزاری هرچه بهتر کنگره شهدا در البرز را فراهم کرد.
وی با بیان اینکه امید است با برنامه‌ریزی درست و تامین امکانات لازم زمینه ورود و فعالیت در این بخش تسهیل شود، افزود: شهدا متعلق به قشر خاصی نیستند به همین سبب همه مردم و مسئولان از اقشار مختلف جامعه باید در راستای برگزاری این کنگره شرکت کنند و همکاری لازم را داشته باشند.
فرمانده سپاه البرز با تاکید بر اینکه فقط مجموعه‌ای مانند سپاه نباید در این راستا فعالیت کند بلکه همه مسئولان باید در این زمینه مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: زمانی به برگزاری کنگره شهدای البرز باقی‌نمانده است.
استادحسینی با بیان اینکه برگزاری هرچه بهتر این مراسم نیازمند مساعدت و همکاری همگان است، افزود: با توجه به اینکه کنگره شهدا مثل یادواره نیست باید تولیدات ماندگار برای نسل‌های آینده تولید شود.
وی با اشاره به اینکه در نظر داریم در رابطه با شهدای شاخص کتاب‌هایی را به چاپ برسانیم، اظهار داشت: انجام کلیه این امور نیازمند زمان و همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی استان است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار