مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر گفت: با راه‌اندازی خط مسافری بندرعباس – بندر خصب امکان تردد هفتگی مسافر میان دو کشور ایران و عمان از طریق دریا فراهم شده است.
کد خبر: ۳۰۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 25 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد محسنی اظهار کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته میان دو کشور ایران و عمان و با سفر روز یکشنبه 4 مهرماه وزیر صنعت و تجارت کشور عمان و هیأتی از این کشور به استان هرمزگان، خط مسافری بندرعباس – بندر خصب و خط تجاری بندرعباس – بندر شناس رسما راه‌اندازی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه طول مسیر دریایی میان بندرعباس تا بندرخصب معادل 71 مایل (حدود 114 کیلومتر) است، افزود: با راه‌اندازی این خط مسافری امکان تردد مستمر مردم کشورمان به عمان و اتباع عمانی به ایران فراهم می‌شود.
 
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر افزود: تمهیدات لازم به منظور استقرار نمایندگی وزارت امور خارجه کشورمان در بندر شهید باهنر به منظور ارائه روادید به اتباع عمانی برای ورود به خاک ایران اسلامی فراهم شده و در بندر خصب عمان نیز نمایندگی وزارت خارجه عمان برای ایجاد امکان تردد اتباع ایرانی مستقر شده تا تردد اتباع دو کشور تسهیل شود.
 
محسنی گفت: در حال حاضر یک شناور کاتاماران عمانی کار تردد مسافران در این خط مسافری دریایی را با هزینه هر نفر 60 ریال عمان معادل حدود 600 هزار تومان کشورمان انجام می‌دهد که شناورهای ایرانی نیز برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند.
 
وی ظرفیت شناور عمانی در این خط مسافری را حدود 100 نفر و با قابلیت حمل 22 تا 24 خودرو عنوان کرد و اظهار داشت: امکان سفر به همراه خودروی شخصی نیز در این خط مسافری به هر دو کشور عمان و ایران فراهم است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار