رویداد جهانی "فتوواک" در نهمین سال برگزاری برای نخستین بار در استان هرمزگان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 23 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سرگروه رویداد جهانی فتوواک در هرمزگان ابراز کرد: گردهمایی بزرگ عکاسی "فتوواک" رویدادی جهانی است که در آن عکاسان و علاقه‌مندان به حرفه عکاسی در نقطه‌ای گرد هم جمع می‌شوند و با توجه به حمایت همدیگر و آموزش شروع به عکاسی خواهند کرد، اما به‌طور خلاصه مسیری در شهر مشخص می‌شود و گروهی در آن مسیر از همه آنچه به نظرشان زیبا و یا مفهومی است عکاسی می‌کنند.
 
کیومرث خوش صفت ادامه داد: "Worldwide Photo Walk" ابتکاری است که از سوی "Scott Kelby" عکاس نام‌آشنای آمریکایی مطرح‌شده است و درزمانی خاص "فتوواک" توسط گروه‌هایی که هماهنگ شده‌اند در سراسر جهان برگزار می‌شود.
 
 وی تصریح کرد: بعد از اتمام رویداد بهترین عکس گروه از سوی سرگروه انتخاب می‌شود و از سوی دیگر "اسکات کلبی" از میان تمامی عکس‌ها ده عکس را به‌عنوان فینالیست و یک عکس را به‌عنوان برترین عکس انتخاب می‌کند.
 
سرگروه رویداد جهانی فتوواک در هرمزگان بیان کرد: در این رویداد جهانی عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی در یک دورهمی یک‌روزه به هم می‌پیوندند و مشغول به عکاسی در فضای شهر خواهند شد و از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنند و بر یافته‌های خود می‌افزایند.
 
خوش صفت بابیان اینکه از سال 2008 این رویداد آغازشده است و امسال نهمین دوره این رویداد جهانی است، افزود: پس از برگزاری رویداد فتوواک و ارسال تصاویر برای مسابقه نوبت به انتخاب تصاویر برتر از سوی داوران مسابقه می‌گردد و در صورت برنده شدن هدایای ارزشمندی به شرکت‌کنندگان در این رویداد تعلق خواهد گرفت.
 
این عکاس ادامه داد: حضور در این رویداد به‌صورت رایگان است و تنها علاقه‌مندان با مراجعه به سایت فتوواک به نشای worldwidephotowalk.com"" می‌توانند ثبت‌نام کنند و در روز اول اکتبر (ده مهرماه) رأس ساعت تعیین‌شده و  مکان انتخاب‌شده توسط سرگروه هر شهر عکاسی خود را آغاز می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: ازآنجاکه تعداد نفرات ثبت‌نام کننده در رویداد هنری محدود است علاقه‌مندان از زمان اعلام فراخوان(15 شهریور)  تا پنج‌شنبه 8 مهرماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در سایت فتوواک اقدام کنند.
 
خوش صفت افزود: فتوواک هم‌زمان در ده شهر ایران برگزار خواهد شد که احتمال افزایش شهرهای شرکت‌کننده متصور است و لازم به توضیح است که این رویداد برای نخستین بار در استان هرمزگان و شهر بندرعباس برگزار می‌شود که با استقبال خیلی خوبی از عکاسان استان روبه‌رو شدیم و حتی از آن تعدادی که انتظارش می‌رفت بیشتر ثبت‌نام کننده داشته‌ایم.
 
وی در پایان بابیان اینکه امیدوارم این رویداد بتواند کمکی به روند رشد عکاسی هرمزگان و شهر بندرعباس کند  گفت: از "حسن بردال" رئیس انجمن عکاسان هرمزگان و "پارسا باقری" سرگروه اصفهان فتوواک برای کمک به برگزاری این رویداد در شهر بندرعباس تشکر و قدردانی می‌کنم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار