امام جمعه خوی گفت: سیاست‌زدگی، جناح‌بازی و حاشیه‌سازی آسیب جدی برای شوراها تلقی شده و باید از درگیر شدن با آنها پرهیز کرد.
کد خبر: ۲۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 30 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری امروز در جلسه رؤسای شوراهای شهری، بخشی و روستایی که به مناسبت روز شوراها در سالن فرمانداری خوی تشکیل شد با تبریک ولادت امام جواد (ع) اظهار داشت: بر اساس مستندات تاریخی و روایی تعداد زیادی از مردم ایران از جمله مردمانی از منطقه خراسان، شهر ری، شهر قم و منطقه بست و سیستان با امام جواد(ع) در ارتباط بودند.

وی افزود: امام جواد(ع) در نامه‌ای به یکی از کارگزاران حکومتی در سیستان که از محبان اهل بیت (ع) بود می‌نویسد: به برادرانت احسان و نیکی کن و بدان که در روز قیامت همه اعمال تو حتی آنهایی که به اندازه ذره و خردل است بازخواست خواهی شد.

امام جمعه خوی خطاب به رؤسای شوراها تصریح کرد: امروز کارگزاران نظام جمهوری اسلامی من و شما هستیم باید خودمان را برای حساب پس دادن در محضر خداوند آماده کنیم.

شکوری با تاکید بر محور بحث در زمینه آسیب‌شناسی شوراها گفت: به نظر می‌رسد پس از گذشت حدود دو دهه از تاریخ تشکیل شوراها لازم است یک بازنگری صورت پذیرد.

وی بیان کرد: در روایات اهل بیت(ع) برای موضوع مشاوره حدود، مرزها و محورهایی تعیین شده است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

امام جمعه خوی اظهار داشت: سیاست زدگی، جناح بازی، تصمیمات بدون پشتوانه کارشناسی، حاشیه سازی از طریق مواضع و تصمیمات، فلج کردن شهرداری‌ها، قطع ارتباط با سایر مدیران شهری، ابتلا به روزمرگی، بی‌برنامه‌گی و غفلت از موضوعات اساسی و اولویت‌دار و تبدیل شدن مشاوره به معامله در میان اعضای شورا و شهرداریها از جمله موضوعاتی هستند که می‌توانند آسیب جدی برای شوراها بوده باشد.

وی خطاب به شهرداری‌ها گفت: باید از سکون و سکوت، بی‌حالی و بی‌تفاوتی اجتناب کرد و بصورت شبانه روز در خدمت به مردم تلاش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار