عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: رشد توانمندی‌های نظامی ایران در طول سال‌های بعد از جنگ تحمیلی موجب ایجاد توان بازدارندگی وسیعی در قوای مسلح کشور شده است.
کد خبر: ۲۹۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵ 17 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری ظهر امروز با اشاره به سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان هرمزگان در 31 شهریورماه و برگزاری رژه مقتدرانه نیروهای مسلح کشورمان در بندرعباس با حضور رئیس مجلس خاطرنشان کرد: در سایه تدابیر هوشمندانه فرمانده معظم کل قوا اکنون در سطحی بالایی از توان بازدارندگی در منطقه و جهان قرار داریم که توان تهدید ایران را از سوی بدخواهان سلب کرده است.
 
وی با بیان این که نیروهای مسلح کشور مظهر اقتدار و آمادگی ملی برای مواجهه با تهدیدات هستند، افزود: تاریخ نشان داده که ایران به واسطه موقعیت منحصربفرد و استراتژیک در سطح منطقه و جهان همواره مورد طمع و کینه دشمنان قرار داشته و هرگاه آمادگی دفاعی کشور تنزل کرده است، دشمنان به فکر شوم تجاوز به این کشور افتاده‌اند.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: اکنون امنیت خلیج فارس و دریای عمان وابسته به حضور ایران و نقش آفرینی مؤثر قوای مسلح کشورمان است و سطح توانمندی سپاه و ارتش به حدی رشد و تکامل یافته که دشمنان فرامنطقه‌ای نیز به نقش بی‌بدیل ایران در منطقه اذعان دارند.
 
آشوری یاد و خاطره همه شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا شهدای مدافع حرم را گرامیداشت و عنوان کرد: اقتدار امروز قوای مسلح کشورمان و امنیت فراگیر موجود در ایران اسلامی بواسطه رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و ایثارگرانی است که بدون هیچ چشمداشتی در مسیر دفاع از آرمان‌های انقلاب ایستادگی کردند.
 
وی بیان کرد: رمز تداوم اقتدار نیروهای مسلح در سال‌های بعد از دفاع مقدس نیز اتکای به روحیه و فرهنگ جهادی و حمایت آحاد مردم از قوای مسلح کشورمان است که در هر فراز و نشیبی توانسته‌اند با شهامت و شجاعت ایستادگی کرده و تهدیدات دشمنان را از این آب و خاک دور کنند.
 
نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت گفت: برگزاری با شکوه مراسمات و برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سراسر کشور بخصوص با حضور فرماندهان و رزمندگان دوران جنگ تحمیلی و بیان گوشه‌ای از دلیرمردی‌های رزمندگان اسلام برای نسل جوان جامعه امروز اهمیت فراوانی دارد تا جوانان و نوجوانان امروز میهن‌مان بدانند که میراث گران‌بهایی را با فداکاری‌های بی‌شمار به دست آورده‌اند و باید از آن صیانت کنند.
 
وی تصریح کرد: هر کدام از شهدای استان هرمزگان نمادی از ایمان و شرافت‌مندی و عزت‌مداری در تاریخ این سرزمین هستند که هفته دفاع مقدس فرصت خوبی برای بیان ابعاد و ویژگی‌های اخلاقی این الگوهای ایثار و پایمردی است.
 
آشوری در پایان اظهار کرد: مادامی که حرکت بر مدار رهبری و ارزش‌های انقلاب اسلامی و یاد و خاطره شهدا در جامعه جریان داشته باشد، هیچ دشمنی قادر به ضربه زدن به کشورمان نخواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار