مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد پخش آثار برگزیده جشنواره ملی فیلم سه دقیقه با ورزشی را علاوه بر سینما و تلویزیون، در شبکه های اجتماعی مورد تاکید قرار دارد.
کد خبر: ۲۹۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 17 September 2016
به گزارش تابناک یزد،علی غیاثی ندوشن در جریان دیدار از برخی فیلم های این جشنواره گفت: ابزار تصویر در یادگیری بهتر تاثیر دارد و هنرها بخصوص هنر هفتم در شکل گیری فرهنگ مردم از عوامل بسیار موثر محسوب می شود.
وی ادامه داد: در دنیا از هنر برای ترویج فرهنگ سلامت و روابط اجتماعی استفاده می شود، در حوزه ورزش نیز با توجه به رابطه مستقیمی که با سلامت دارد، لازم است که با ابزارهای مختلف به فرهنگسازی بپردازیم.
غیاثی ندوشن گفت: برای نهادینه سازی ورزش در تمامی اقشار با توجه به این که عامل بسیاری از بیماری ها کم تحرکی به علت تغییر شیوه زندگی اعلام می شود، ترویج فرهنگ ورزش به خصوص ورزش همگانی با استفاده از ابزارهای مختلف مانند هنر باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: هنر فیلم کوتاه سه دقیقه ای با حجم کم و تاثیرگزاری بالا بر مخاطب و علاه بر اینکه در تلویزیون و سینما قابلیت پخش دارد در شبکه های مجازی هم به راحتی می تواند در اختیار مردم قرار گیرد.
وی در خصوص جایگاه این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش یک کار جدید در حوزه ورزش است و اولین تجربیات جشنواره ای را پشت سر می گذارد لذا ممکن است با کمبودهایی مواجه باشد که تداوم آن با روند افزایش کیفی همراه خواهد بود.
وی با پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره در استان گفت: به دبیران جشنواره پیشنهاد می شود آثار این جشنواره علاوه بر سینما و تلویزیون در شبکه های اجتماعی هم در دسترس قرار گیرد تا جشنواره بتواند به هدف خود که نهادینه کردن فرهنگ ورزش و تحرک در بین مردم است، دست یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار