لحظه لحظه با سفر روحانی به اصفهان-17
تابناک: رئیس جمهور در ابتدای آغاز نخستین سفر استانی اش به اصفهان تأکید داشت، با بررسی ظرفیت های اصفهان مشکلات را حل می کند اما صحبت های روحانی به گونه ای بود که مشکلات اصفهان تنها آب و آلودگی هوا است.
کد خبر: ۲۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ 05 February 2015
به گزارش تابناک، حجت الاسلام حسن روحانی در ابتدای کلید زدن نخستین سفر استانی اش به اصفهان در پاویون فرودگاه از بررسی همه پتانسیل ها و ظرفیت های اصفهان خبرداد.

رئیس جمهور در جریان سخنرانی های دیروز به ظرفیت های بزرگ استان اشاره کرد و گفت: امروز اصفهان قطب دانشگاه، صنعت، کشاورزی و حوزه علمیه کشور است اما متأسفانه با وجود همه این ظرفیت ها از دو مشکل کمبود آب و هوای ناسالم رنج می برد.

مشکلات آب اصفهان و عدم جاری شدن آن در زاینده رود و هم چنین آلودگی هوا مشکلاتی کمی نبوده و از مهم ترین معضلات استان است اما اصفهان مشکلات بسیار دیگری نیز دارد.

اصفهان به عنوان یکی از صنعتی ترین استان های کشور که در بخش های صنعت، معدن و اقتصاد حرف اول را در کشور می زند با مشکل بیکاری مواجه است. با وجود ظرفیت مناسب استان در بخش های اقتصادی، نرخ بیکاری در استان اصفهان بسیار بالا بوده و این نشانگر این است که ظرفیت های اصفهان هواره یکی از ناکامی های اصفهان بوده و بیشتر مشکلات اصفهان در همین ظرفیت ها است.

اصفهانی که به گفته خود رئیس جمهور یکی از قطب های دانشگاهی کشور است، به طور قطع وقتی فضای کار برای دانشجویانش نباشد نرخ بیکاری در آن نیز بالا می رود از سوی دیگر وقتی فعالیت دانشگاه هدفمند نباشد نه تنها داشنجویان از مشکل بیکاری رنج می برند بلکه صنایع هم از نداشتن یک تکنیسین ماهر ضربه می خورند.

از سوی دیگر جز این معضلات اصفهانی ها که سال ها در ورزش کشور حرف اول را می زنند، امروز نه تنها با مشکلات زیرساختی مواجه هستند بلکه با مشکلاتی هم چون نداشتن سالن مناسب ورزشی و یک ورزشگاه چند هزار نفری دست و پنجه نرم می کنند.

مردم انقلابی و شهید پرور اصفهان که سال ها از همه چیز خودشان برای کشور گذشتند سال ها است منتظر اند نماز جمعه خود را در مصلای اصفهان بخوانند اما مصلای اصفهان هنوز تکمیل نشده است.

سومین شهر کشور از لحاظ جمعیت امروز با مشکلات معتدد حمل و نقلی مواجه است، اگر مشکل مترو اصفهان حل شود آیا از بار ترافیکی و مشکلات حمل و نقل اصفهان کاسته نمی شود؟

پرداختن به معضلات مهم استان مثل آب و آلودگی خوب است اما باید توجه داشت که مشکل اصفهان تنها آب و هوا نیست، چرا که وقتی نان نباشد با آب و هوا هم نمی توان زنده ماند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار