کد خبر: ۲۹۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 13 September 2016


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرزگفت که دولت یازدهم بسته های حمایتی ویژه ای را برای رسانه ها داشته که اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، سید موسی حسینی کاشانی روز سه شنبه درنشست شورای اطلاع رسانی استان البرز، افزود: بحث حمایتی دراین زمینه هرساله تعریف می شودکه بر این اساس نشریات محلی جایگزین نشریات سراسر شده و برنامه ریزی و حمایت های این اداره به این سمت و سو می رود.

وی ادامه داد: برای نمونه برای توزیع آگهی های دولتی ابلاغ شده 70درصد نشریات محلی و 30درصد برای نشریات سراسری باشد و با این نگاه رویکرد به سمت نشریات محلی است.

حسینی کاشانی درخصوص سایت های خبری نیز گفت: اکنون بیش از 30سایت خبری مجوز دار داریم و قرار است رسانه های مجازی جایگزین مکتوب شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بسته های حمایتی، نشریات یارانه می گیرند مخصوصا نشریات محلی. اکنون شاهد آن هستیم دو نشریه محلی البرز در زمره 10 نشریه برتر کشور دراین زمینه قرار گرفته اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: توجه به مباحث قرآنی و اسلامی، ترویج فرهنگ و ایثار دفاع مقدس، ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، محورهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی شامل حمایت از تولید داخلی، اطلاع رسانی کسب و کار پرهیز از واگرایی و تحکیم وحدت از جمله مواردی است که در بحث های حمایتی از نشریات مکتوب مورد توجه قرار می گیرد.

حسینی کاشانی اضافه کرد: بیمه خبرنگاران نیز از جمله مسائل مهمی است که از سوی دولت مورد توجه قرار گرفته و امروز شاهد آن هستیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش ارتقای دانش عمومی شهروندان اقدام به خرید مجلات شماره های اخیر از مطبوعات کشور و اهدای رایگان آنها به مراکز عمومی و فرهنگی کرده است .

وی یادآور شد: این طرح فقط شامل مجلاتی است که دارای اعلام وصول مرتب باشند ، سقف خرید مجلات برگشتی حداکثر تا هزار نسخه باشد و به شماره های معیوب و دارای اشکال درچاپ وجهی تعلق نمی گیرد.

حسینی کاشانی گفت: نکته مهم دیگر صندوق اعتباری هنراست که دراین دولت خیلی شفاف پرداخته شده خیلی از امتیازات به اهالی رسانه و هنرمندان داده می شود که جزئیات آنها در سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است .

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که با نگاه ویژه دولت به حوزه اطلاع رسانی ارگانها برای نشریه داخلی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز می گیرند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار