تابناک تهران - این روزها امید جوانان نصیرشهری برای داشتن ورزشگاه 5هزار نفری در شهرشان تبدیل به رویایی دست نیافتنی شده و چشمانشان هنوز امیدوار به دستان مسئولین برای گره گشایی از این مشکل....
کد خبر: ۲۹۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 10 September 2016
شهری نوپا که تازه 4 سالی میشود از روستا به شهر تبدیل شده... از نصیرشهر میگوییم.... در قلب رباط کریم، شاید امکانات رفاهی و اجنماعی بالایی نداشته باشد اما مردمی پر از امید و نشاط دارد.
 
همین امیددواری شهروندان است که به مسئولان شهری توان داده تا توانسته اند روند روبه رشدی را در این چند سال طی کنند. مردمی که شاید خیابان های شهرشان هنوز هم در شب ها خاموش است اما دل هایشان روشن است، روشن به فردایی پر از آرزو...
 
جوانان نصیرشهری چندسالی هست که رویایی در سر می پرورانند، رویای ورزشگاه 5هزارنفری در نصیرشهر ... شروع اتفاقی بزرگ که پایانش ناتمام مانده، موضوع از این قرار است که در دوران دولت دکتر احمدی نژاد شهرداری نصیرشهر بر اساس مصوبه هیئت دولت 35 هزار متر زمین خود را در اختیار اداره ورزش و جوانان شهرستان رباط کریم قرار داد تا این اداره بتواند با استفاده از این زمین اقدام به احداث یک استادیوم ورزشی پنج هزار نفری کند. 
 آرزوی بر باد رفته ی  جوانان نصیرشهر
این موضوع برای ساکنان این منطقه محروم یک اتفاق بزرگ و باورنشدنی بود. آنها می‌توانستند پس از چند سال محرومیت از در اختیار داشتن کمترین امکانات برای ایجاد مکان‌های ورزشی، ساختمان‌ها و زمین‌های ورزشی مناسبی در اختیار بگیرند که به واسطه آن کودکان، نوجوانان و جوانان محروم این منطقه بتوانند اوقات فراغت خود را به خوبی سپری کنند. پس از گذشت زمان متأسفانه ساخت استادیوم ورزشی نصیرشهر تنها امیدی واهی برای اهالی منطقه بود.
 
اصولاً شهرداری ها زمینی که برای ساخت پروژه ای به  نهادها می دهند، مالکیت آن را حفظ می کنند؛ یعنی فقط مالکیت ساخت را واگذار می کنند، اما متأسفانه شهرداری و شورای اسلامی نصیرشهر، دراشتباهی استراتژیک زمین این پروژه به همراه مالکیت آن را به اداره ورزش واگذار کردند، و چون اداره ورزش بودجه چندانی در اختیار ندارد تا این پروژه را بسازد به همین خاطر سال هاست اجرای این پروژه به طور کامل از یاد رفته و در نهایت امید ساکنان نصیرشهر تبدیل به یأس شده است.
 
در حال حاضر شهرداری و شورای اسلامی نصیرشهر نیز از امکانات مالی کافی برخوردار نیستند تا بتوانند ساخت و ساز در این زمین را شروع کنند و آن را به نتیجه برسانند، اما بارها و بارها اعلام کردند با همین بودجه کم آمادگی دارند تا این پروژه را با تغییراتی اساسی احداث کنند. اما این کار زمانی امکان پذیر است که مالکیت این زمین در اختیار شهرداری نصیرشهر قرار بگیرد.
 
مهندس تیمورپور، نایب رئیس شورای اسلامی نصیرشهر، با تأکید بر اینکه اگر مالکیت زمین این پروژه  به شهرداری بازگردانده شود بدون تردید عملیات اجرایی این پروژه را آغاز خواهیم کرد، گفت: "علی رغم وعده های داده شده، همچنان این پروژه در بلاتکلیفی کامل به سر می برد. از طرفی بلاتکلیف ماندن این پروژه منجر شده است تا به تازگی برخی افراد نسبت به اراضی این پروژه ابراز مالکیت کنند که هم اکنون در مراجع قضایی در حال پیگیری است."
 
نایب رئیس شورای اسلامی نصیرشهر متذکر شد: "بدون تردید با شرایطی که هم اکنون اداره ورزش دارد تا 20 سال آینده هم نمی تواند برای اجرای این پروژه کار چندانی انجام دهد، پس این که بخواهیم به امید اداره ورزش این پروژه را رها کنیم کار منطقی نیست."
 
وی با بیان این که در شرایطی که شهرداری از داشتن زمین های این چنینی رنج می برد، این
اراضی می تواند نقطه عطفی برای شهرداری و شهروندان باشد، تأکید کرد: "هرچند وضعیت مالی شهرداری نصیرشهر در شرایط نامطلوبی قرار دارد اما شورای شهر تصمیم دارد در صورت واگذاری زمین، فاز به فاز نسبت به اجرای این پروژه اقدام کند."
 
حجت الاسلام عادل قاسمی، سخنگوی شورای شهر نصیرشهر، هم در این باره گفت: " زیر ساخت های پروژه های عمرانی با امکانات کم به درستی صورت گرفته است و روی ریل پیشرفت قرار گرفته اند. احداث ورزشگاه پنج هزار نفره نصیرشهر به یادها پیوسته ها و علی رغم پیگیری های بسیار در دوران نمایندگی پیشین شهرستان رباط کریم هیچ نتیچه ای حاصل نشده است، امیدواریم مردم نصیرشهر با افتتاح چنین پروژه ای خوشحال شوند."
 
به نظر می رسد فقط نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس شورای اسلامی می‌تواند گره این مشکل را باز کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار