تابناک کهگیلویه وبویراحمد
در این مراسم ،فرماندار شهرستان کهگیلویه حضور نداشت که در این خصوص توضیحی داده نشد و علت آن نا مشخص است.
کد خبر: ۲۹۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 10 September 2016
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد،ظهر امروز در مراسمی و با حضور مسؤولان حوزه قضائی استان و شهرستان و شورای اداری ، رئیس ثبت اسناد و املاک این شهرستان تکریم و رئیس جدید معرفی شد.

در این مراسم علی دوست یاری زاده به جای حسین فرخی ، ریاست اداره ثیت اسناد و املاک شهرستان کهگیلویه را به دست گرفت.
 
سخنران ویژه این مراسم زمان خوب ، معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد بود در این مراسم تثبیت مالکیت را از مهمترین کارهای ثبت‌ اسناد و املاک برشمرد و اظهار داشت: تا سال 86 این اداره کاملاً سنتی بود اما امروز یکی از ادارات مکانیزاسیون در بین ادارات کشور است.

وی با بیان اینکه همه فرآیندهای ثبتی به طور مکانیزه انجام می‌شود افزود: سیستم پرونده نیز به مرور از این حوزه حذف می‌شود.

خوب ثبت آنی اسناد و املاک را از دیگر ویژگی‌های سیستم ثبت برشمرد و گفت: استعلام‌های دستی حذف شده و هر سندی به دفاتر اسناد رسمی از هر نقطه کشور ارائه شود استعلام انجام و کمتر از 48 ساعت پاسخ داده می‌شود.
معاون اداره کل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: حذف دفاتر املاک و دفاتر اسناد رسمی باعث حذف حضور فیزیکی ارباب رجوع و جلوگیری از تضییع حقوق و جعل و سوء استفاده در دفاتر شده است.

خوب با بیان اینکه سیستم ثبت اسناد به ثبت احوال لینک بوده و ارتباط برقرار است گفت: این کار به انجام عملیات در ثبت اسناد کمک می‌کند.

وی با متفاوت عنوان کردن سیستم انتخاب رؤسای ثبت اسناد و املاک با سایر حوزه‌ها تصریح کرد: ساز و کار انتخاب رؤسا تخصصی و با شورای قضائی است.

حاشیه های مراسم
روسای جدید و قدیم اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کهگیلویه هر دو از اهالی شهرستان چرام می باشند و آنگونه که یاری زاده گفت: هر دو از دوران تحصیل با هم بوده اند و با هم استخدام اداره ثبت شده اند و مدتی هم با هم مدیر و معاون در اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه بوده اند.

در این مراسم ،فرماندار شهرستان کهگیلویه حضور نداشت که در این خصوص توضیحی داده نشد و علت آن نا مشخص است.
از دیگر حاشیه های این مراسم جایگاه برگزاری مراسم بود که در قسمتی از بخش اداری ، اداره ثبت اسناد و املاک کهگیلویه برگزار شد و از نظر فیزیکی مکان مناسب این مراسم نبود.
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تقی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
تبریک به فرزند توانمند چرام جناب اقای یاری زاده الحق که شایستگی این پست را داشتند انشااله در تمام مراحل زندگی موفق باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار