امام جمعه موقت بندرعباس گفت: موضع هوشمندانه علمای اهل سنت کشورمان و دیگر علمای اهل سنت منطقه در افشای ماهیت وهابیت ستودنی و قابل تقدیر است.
کد خبر: ۲۹۳۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 09 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدحسن فروزان‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس اظهار کرد: حج بهترین و بزرگ‌ترین فرصت برای سازندگی فردی و اجتماعی در جهان اسلام است و باید مراسم حج مکانی امن برای انجام این فریضه بزرگ الهی باشد.
 
وی با اشاره به اهمیت همفکری علمای جهان اسلام برای شناسایی مشکلات و مسائل جهان اسلام و چاره‌جویی در زمینه رفع این مشکلات خاطرنشان کرد: اسلام دین صلح، آرامش، دوستی، اتحاد و برادری است اما کشورهای اسلامی در مصائب فراوانی گرفتارند.
 
امام جمعه موقت بندرعباس ادامه داد: آل سعود با بی‌احترامی به حجاج و با بی‌تدبیری در برگزاری این مراسم بزرگ معنوی تاکنون عامل بروز رخدادهای بسیار دردناکی در مراسم حج شده است و حاضر نیست به خاطر این بی‌تدبیری‌ها و بی‌کفایتی‌ها از جامعه اسلامی و از ملت‌های داغدار عذرخواهی کند و مجموعه این مسائل باعث شده که مسلمانان جهان به این باور برسند که آل سعود کفایت برگزاری و میزبانی مراسم حج را ندارد.
 
فروزان‌نژاد عنوان کرد: علمای اهل سنت کشورمان به خوبی در زمینه وهابیت موضع گیری و شفاف‌سازی کرده‌اند و ماهیت این جریان تکفیری را که ریشه در منافع مستکبران دارد، افشا کرده‌اند که این مواضع ستودنی است.
 
وی گفت: بزرگ‌ترین درد جهان اسلام نیز وجود جریان‌های تکفیری و ضد انسانی است که به اسم اسلام اما در مسیر منافع مستکبران غربی گام بر می‌دارند.
 
خطیب جمعه بندرعباس در ادامه با اشاره به جایگاه و نقش امام محمد باقر(ع) در توسعه و ترویج اندیشه اسلامی و مبانی فقهی دین اسلام، افزود: شخصیت شامخ آن امام عزیز یکی از بزرگترین الگوهای جامعه اسلامی است.
 
فروزان‌نژاد با اشاره به اهمیت حیا و ایمان در زندگی سالم انسان، اظهار کرد: بدحجابی و بداخلاقی ناشی از بی حیایی و بی ایمانی است و خانواده‌ها باید از سنین کودکی به فرزندان‌شان حیا، پاکدامنی و اخلاق درست را بیاموزند.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله طالقانی به سالگرد رحلت او در سال 58 اشاره کرد و گفت: به تعبیر امام خمینی (ره)، این شخصیت مهم انقلاب اسلامی، زبانش شمشیر گویای انقلاب اسلامی بود.
 
امام جمعه موقت بندرعباس در بخش پایانی خطبه‌ها به اهمیت برگزاری با شور و نشاط دو عید بزرگ قربان و غدیر نیز تأکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار