کد خبر: ۲۹۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ 09 September 2016
کنسرت دف‌نوازان جم به رهبری "رضا دربندی" هنرمند لرستانی و با همراهی نوای سرنای "‌احسان عبدی‌پور" در تالار وحدت برگزار شد.
این برنامه با حضور بیش از 80 نوازنده دف و گروه کلاسیک ارکستر مجلسی جم و گروه سنتی جم به اجرای تلفیقی از موسیقی کلاسیک و سنتی پرداختند.
کنسرت در دو شب به اجرا درآمد و در هر شب قطعات بوی بهار، آشنایی، تک‌نوازی دیوان، قطعه دف و دیوان، تاب گیسو، باران، خانه نمی‌دانم و ای عاشقان، طلوع، صلح پایدار، رقص قاصدک، ساغر لا، جانِ جان، گردباد، من مست اجرا شد.
خوانندگی کنسرت را "هژیر مهر‌افروز" به عهده داشت و احسان عبدی‌پور با نوای سرنا لحظات زیبایی را برای حاضرین رقم زدند.
"آرش جامع" سرپرست گروه سازهای کلاسیک را به عهده داشت و " افشین خلج"، "زانیار حسامی" و "پیمان سیمانی" به‌ عنوان مایتسرهای گروه هنرنمایی کردند و سرپرستی گروه سنتی را فرشاد رستمی به عهده دارد؛ ونیکا لوران هم رهبر ارکستر مایستر بودند.
شایان ذکر است کنسرت بزرگ دف‌نوازان جم، دوشنبه و سه‌شنبه 15 و 16 شهریورماه ساعت 21 به مدت دو شب روی صحنه بود.
رضا دربندی دف‌نواز لرستانی متولد 1357 و تحصیل‌کرده موسیقی است. او عضو کانون جهانی نوازندگان یونسکو (FIM) و عنوان دار چند جشنواره دف‌نوازی و جشنواره موسیقی فجر است. با ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مرتضی پور همکاری کرده و در بیش از پنجاه آلبوم سنتی و محلی منتشر شده نوازندگی کرده است.
دربندی سابقه اجرای بیش از صد کنسرت در ایران و خارج از ایران را نیز در کارنامه هنری خود دارد. وی ساز تنبک و سنتور را از محمدرضا کریمی و علیرضا حجتی آموخته و ساز دف را به‌صورت خودآموز فرا گرفته و مراحل تکمیلی این ساز را در دوره‌ای کوتاه‌مدت نزد بیژن کامکار سپری کرده است. او عضو گروه "رودکی" به سرپرستی دکتر عبدالحسن مختاباد و گروه "شرقی" به سرپرستی سامان احتشامی و گروه "تال" به سرپرستی فرج علی‌پور و گروه "هزار آواز" به سرپرستی آزاد میرزاپور است.
یکی از آثار معروف او با نام "‌فصل عاشقی‌" به خوانندگی سالار عقیلی است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبین موسیقی سنتی مواجه شده است.
شایان ذکر است محمدجواد ظریف، علی مرادخانی، هادی منتظری، عبدالحسین مختاباد، کامبیز گنجه‌ای، حسین رضایی نیا و علی بوستان از جمله میهمانان حاضر در این برنامه بودند.

منبع :یافته
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار