نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس گفت: کسب منافع ملی با سرمایه‌گذاری در سواحل کشور دوچندان می‌شود و می‌توان از حوزه‌های رقابتی منافع بیشتری کسب کرد.
کد خبر: ۲۹۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷ 04 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام سید مصطفی ذوالقدر امروز در نشستی با دانشجویان و فعالان اجتماعی استان هرمزگان اظهار کرد: غفلت ما از سواحل موجب شده تا کشورهای مختلف سهم خودشان را از مواهب خدادادی در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان به شدت افزایش دهند.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس دیگر اتکایی به درآمدهای نفتی و گازی برای اداره کشورهایشان ندارند و بیشتر اتکایشان به گردشگری، صنعت هوایی و تجارت دریایی و بندری است، افزود: اگر ما در مدت زمان کوتاهی سرمایه‌گذاری در سواحل گسترده کشورمان در خلیج فارس و دریای عمان را تقویت نکنیم، عملا سهم خودمان را به کشورهای رقیب واگذار کرده‌ایم.
 
نماینده مردم شرق هرمزگان در خانه ملت ادامه داد: مجلس و دولت در زمینه سرمایه‌گذاری در سواحل جنوبی کشور اتفاق نظر دارند و باید به سرعت سرمایه‌گذاری‌های ملی را در این منطقه تقویت کرد.
 
ذوالقدر با اشاره به اهمیت توسعه سواحل مکران در رشد اقتصاد و پیشرفت کشور، عنوان کرد: اگر برنامه‌هایی که دولت برای سواحل شرقی استان هرمزگان تا چابهار تدارک دیده به خوبی اجرا شود، نه تنها استان هرمزگان بلکه کل کشور از دستاوردهای آن بهره‌مند می‌شود و رونق ویژه‌ای در شهرهای شرقی استان ایجاد می‌شود.
 
وی گفت: سهم ایران به نسبت وسعت سواحل و سهمی که در امنیت و آرامش خلیج فارس و دریای عمان دارد، در حوزه اقتصاد بسیار محدود است و باید در این زمینه تجدید نظر اساسی صورت گیرد تا منابع مشترک ما توسط کشورهای حاشیه خلیج فارس برداشت نشود.
 
عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان از دولت خواست تا در برنامه ششم توسعه کشور همه قوانین مورد نیاز برای توسعه سواحل مکران را لحاظ کرده و به مجلس ارائه کند تا امکان قانونی در این زمینه در همه ابعاد فراهم باشد.
 
ذوالقدر همچنین گفت: استان هرمزگان در صورت توسعه همه جانبه در زمینه‌های مختلف قادر است دو تا سه برابر درآمد فعلی را که از محل عوارض گمرکی نصیب کشور می‌کند را تأمین و نقش هر چه مهم‌تری در اقتصاد ملی ایفا کند.
 
وی در عین حال از دولت خواست تا سهم استان هرمزگان را از محل درآمدهای کلانی که نصیب کشور می‌کند، افزایش دهد تا از این اعتبارات بتوان کمبودهای استان را جبران و راه توسعه هرچه بیشتر سواحل را پیمود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار