رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از افزایش 14 درصدی صادرات این استان از نظر ارزش در پنج ماهه نخست سال 1395 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۹۰۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 04 September 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از ایرنا، سید حامد عاملی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان اردبیل گفت: 22.7 میلیون دلار در پنج ماهه نخست امسال صادرات کالا از این استان صورت گرفت و افزایش 14 درصدی ارزش صادرات نشان می دهد اگر همه مجموعه های ذی ربط همکاری و تعامل داشته باشند، این روند رو به رشد استمرار خواهد داشت زیرا استان تا 150 میلیون دلار ظرفیت صادرات کالا دارد.
وی افزود: حدود 56 میلیون دلار صادرات سال 1392 انجام شد که این میزان در سال 1393 به 66 میلیون دلار و سال گذشته نیز به 73 میلیون دلار رسید و در راستای ادامه این روند 219 واحد تولیدی و صنعتی که دارای ظرفیت صادرات هستند، شناسایی و مشکلات هر یک از آنها بررسی شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد که بیشتر واحدهای تولیدی صادرات محور استان با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند که تحقق حمایت های تسهیلاتی دولت از بخش خصوصی در قالب جلسه های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید می تواند منجر به تسهیل توسعه صادرات این استان شود.
او از اصطکاک بخش خصوصی و دستگاه های دولتی به عنوان یکی دیگر از مشکلات صادرات استان نام برد و اضافه کرد: بیشترین مسایل بین گمرک، امور مالیاتی، بیمه و بخش خصوصی است که با برگزاری جلسه های مستمر و اعمال سیاست های حمایتی جدید دولت تدبیر و امید از جمله در زمینه مالیات باید در رفع این مشکل گام برداشت و دستگاه های ذی ربط در امر تولید و صادرات نیز نباید با برخوردهای سلیقه ای و نسنجیده باعث متلاطم شدن فضا اقتصادی استان شده و با نمایش جو بدبینی و گزارش های نادرست، ناامنی ایجاد کنند.
عاملی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از صادرات، خواستار حمایت های دولت از بازرگانان از جمله با ارایه بسته های مشوق های صادرات غیرنفتی شد و گفت: به منظور احیای ظرفیت های صادراتی استان اردبیل از جمله در زمینه محصولات کشاورزی، جهاد کشاورزی باید کارگروه صادرات تعریف کند و شکل دهد تا مشکلات موجود در این زمینه به صورت مستمر پیگیری شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار