مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‎بینی می‌‎شود امسال بیش از 6 هزار تن خرما از نخلستان‎های استان برداشت شود.
کد خبر: ۲۸۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹ 28 August 2016
هاشم ولی‎پور مطلق در گفت‏‎وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه در دین مبین اسلام از خرما به عنوان مهم‌ترین و بهترین میوه‌ها یاد می‌شود، اظهار داشت: سال گذشته 5 هزار و 870 تن خرما از نخلستان‎های استان برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه خرما میوه‌ای بهشتی و بسیار مقوی است که دارای مواد معدنی بسیاری مانند پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز و ویتامین آ و ب است، اضافه کرد: کبکاب، مضافتی، پیارم، بریم، برحی، دبری، زاهدی، و ارقام بومی شامل پرکو، محلی طبس، خاره خوش ارقام اصلاح شده خرما در استان است.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، کنه گردآلود را یکی از آفات مهم درخت خرما دانست و تصریح کرد: یک‌هزار و 969 هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت درخت خرما قرار دارد.

ولی‎پور‌مطلق اعلام کرد: فصل برداشت خرما از اوایل مرداد آغاز و تا اواسط مهرماه ادامه دارد که در این راستا یک هزار و 600 بهره‌بردار خرما در خراسان جنوبی فعالیت می‎کنند.

وی با بیان اینکه خرمای برداشت‌شده در سطح استان به استان‏‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال می‎شود، اذعان داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 6 هزار و 457 تن خرما از نخلستان‌های استان برداشت شود.

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت در استان مربوط به شهرستان طبس با یک‌هزار و 609 هکتار است، خاطرنشان کرد: ‌یک هزار و 500 بهره‌بردار خرما در شهرستان طبس مشغول به فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار