مدیرکل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از افزایش جمعیت تحت پوشش آب روستایی به 1035 روستا در این استان با افتتاح پروژه‌های هفته دولت خبر داد.
کد خبر: ۲۸۳۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 23 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان هرمزگان دارای حدود 1800 روستا است که با افتتاح پروژه‌های آبرسانی در ایام هفته دولت در این استان، تعداد روستاهای برخوردار از آب آشامیدنی به 1035 روستا افزایش می‌یابد.
 
وی با بیان این که استان هرمزگان در سال 93 به دلیل بارش کم باران در رتبه 31 کشور قرار گرفته و میزان متوسط بارندگی در این استان 59 میلی‌متر بوده است، افزود: متوسط بارش کشوری حدود 240 میلی‌متر در سال است که استان هرمزگان با این میزان فاصله زیادی دارد.
 
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان ادامه داد: جمعیت روستایی برخوردار از شبکه آب روستایی در استان هرمزگان 132 هزار نفر بود که در هفته دولت امسال و با افتتاح چندین پروژه در این بخش، بیش از 10 هزار نفر بر شمار جمعیت تحت پوشش استان افزوده شده است و تلاش در این زمینه به منظور افزایش تعداد روستاهای برخوردار با جدیت ادامه دارد.
 
حمزه‌پور گفت: با وجود قانون خرید تضمینی آب از آبشیرین‌کن‌ها در کشورمان، دامنه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش افزایش یافته به طوری که اکنون تولید آب از آبشیرین‌کن‌های روستایی به 28 هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش یافته است.
 
وی حجم سرمایه‌گذاری‌های جدید در حوزه آب را بالغ بر 260 میلیارد ریال عنوان کرد و بیان داشت: استان هرمزگان به دلیل موقعیت ساحلی‌اش، امکان استفاده از آبشیرین‌کن‌ها را در مناطق ساحلی به راحتی فراهم آورده و اگر سرمایه‌گذاری‌ها در این زمینه تشدید می‌شود، مشکلات مردم روستانشین سریع‌تر رفع می‌شود.
 
مدیرکل آب و فاضلاب روستایی هرمزگان درباره وضعیت آب روستاهای جزایر نیز اظهار کرد: در روستاها نیز بدلیل وجود امکان استقرار آبشیرین‌کن، شاهد بهره‌برداری از این واحدها هستیم و در تلاش هستیم تا سرمایه‌گذاران جدیدی را نیز برای تأمین آب شرب جزایر جذب کنیم.
 
حمزه‌پور یکی از راه‌های تقویت ماندگاری مردم در روستاها را رفع مشکلات زیرساختی نظیر آب، راه، برق و بهداشت و درمان عنوان و خاطرنشان کرد: در زمینه آب روستایی تلاش‌های زیادی در جریان است و هفته دولت امسال دو پروژه آبرسانی روستایی را در محدوده شهرستان بندرعباس نیز مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار