مدیر عامل شرکت مخابرات لرستان :
مدیر عامل شرکت مخابرات لرستان در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش لرستان از آمادگی این شرکت برای ارائه خدمات الکترونیک به فرهنگیان و مدارس خبر داد و گفت : در راستای توسعه دولت الکترونیک و به منظور افزایش سرعت و ایمنی شبکه و تبادل اطلاعات با همکاری شهرداری ها، ادارات آموزش و پرورش مناطق و شهرستانها به صورت رایگان به شبکه فیبر نوری مجهز خواهند شد
کد خبر: ۲۸۲۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 22 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،هومان محمودی  توسعه شبکه ADSL  را یکی از برنامه های شرکت مخابرات برشمرد و گفت : ما آمادگی داریم تا این خدمات را به صورت اقساط به فرهنگیان ارائه دهیم . وی تاکید کرد : اهداء مودم رایگان به فرهنگیان یکی دیگر از برنامه های شرکت مخابرات است .

 

 

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان هم در این دیدار به ضرورت آموزش و یادگیری الکترونیکی در مدارس اشاره کرد و گفت : در عصر اطلاعات و ارتباطات روش‌های قدیمی آموزش و یادگیری کارآیی کمتری دارند؛ لذا معلمان  برای همگام شدن با محیط در حال تغییر و تحول ،  باید به دنبال  یادگیری شیوه‌ها ی نوین  انتقال دانش و اطلاعات باشند. دکتر گودرز کریمی فر افزود :  این انتقال دانش با استفاده از بسترهای فناوری اطلاعات به خوبی میسر است و  به همین خاطر است که  از این شیوه کسب اطلاعات  به عنوان روش موفق یادگیری علوم یاد می شود .

کریمی فر به هوشمندسازی بالغ بر 2هزارو 100 کلاس  درس اشاره کرد و افزود : امروز شکل سنتی کلاس‌های درس رو به افول است و  روز به روز بر تعداد مدارس هوشمندی که با داشتن امکانات ارتباطی کافی و با اتصال به شبکه‌های ملی و جهانی، دسترسی معلم و دانش‌آموز را به منابع عظیم علمی و محتوای آموزشی فراهم می‌کنند، افزوده می شود .

وی یکی از اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت را  افزایش کیفیت یادگیری دانش‌آموزان و رشد علمی و فرهنگی آنان برشمردو تصریح کرد :  استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی و بهره‌گیری از آنها در مراکز آموزشی، هرچند که نمی‌تواند یگانه ابزار مقابله با تهدیدها و رهایی از امواج خروشان تغییرات پرشتاب جامعه بشری باشد، اما این  نوید را  می‌دهد که در صورت استفاده درست و منطقی  از این فناوری، آموزش و پرورش همگام با جهانی شدن علوم متناسب با سرعت سیر یادگیری دانش گام بردارد  .

کریمی فر در پایان سخنان خود به چالش های موجود هم اشاره کرد و گفت :

کمبود زیرساخت‌های فنی و مخابراتی و نبود شبکه مناسب پشتیبانی یکی از معضلات جدی پیش روی مدارس ماست و شرکت مخابرات باید به رفع این موانع همت بگمارد .

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار