معاون عمرانی استاندار هرمزگان گفت: سرمایه‌گذاری در توسعه عمرانی استان هرمزگان سبب رشد توان رقابت ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس در بخش‌های گوناگون می‌شود.
کد خبر: ۲۸۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲ 20 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مسعود دالمن صبح امروز در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی استان هرمزگان اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های استان هرمزگان در کشورمان موقعیت مرزی و منطقه‌ای آن و رقابت بسیاری از بخش‌ها با کشورهای حوزه خلیج فارس برای بهره‌برداری از مواهب خدادادی در این منطقه است.
 
وی بیان کرد: رقابت چشم‌گیری در حوزه انرژی، شیلات، بانکرینگ، بنادر، معادن، تعمیر کشتی و ... در سطح منطقه خلیج فارس و در میان کشورهای پیرامونی خلیج فارس در جریان است و اگر بتوانیم دامنه سرمایه‌گذاری‌های ملی را به سمت و سوی این بخش‌ها در هرمزگان هدایت کنیم، توان رقابت‌ ما در مواجهه با رقبا افزایش می‌یابد.
 
معاون عمرانی استاندار هرمزگان با اشاره به حجم وسیع سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف در زمینه توسعه بنادر و سواحلشان در حوزه خلیج فارس، افزود: به طور کلی کشورها متوجه ابعاد استراتژیک سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مشترک شده‌اند و در تلاش‌اند تا سهم خودشان را از این میادین مشترک روز به روز افزایش دهند و دولت یازدهم از ابتدای شکل‌گیری تاکنون مصمم به سرمایه‌گذاری در این زمینه‌ها و افزایش نقش کشورمان در اقتصاد منطقه است.
 
دالمن اضافه کرد: برتری‌های جغرافیایی یکی از مزیت‌های ایران در حوزه خلیج فارس است و باید از این برتری و عمق مناسب آب در سواحل ایران و امنیت و اقتدار کشورمان در سطح منطقه به خوبی در حوزه اقتصادی نیز استفاده کنیم تا منافع بیشتری برای ملت ایران به دست آید.
 
وی تصریح کرد: وسعت کشورمان در حوزه پس‌کرانه و سواحل طولانی از چابهار تا جاسک و از جاسک تا بندرعباس و بوشهر و خوزستان این امکان را فراهم آورده تا بتوانیم نواحی سرمایه‌گذاری متنوعی را فراهم آورده و در آنها متمرکز شویم و هیچ کشوری در حوزه خلیج فارس و دریای عمان دارای این حجم از مزیت به مانند ایران نیست.
 
معاون عمرانی استاندار هرمزگان با بیان اینکه نباید تنها به مزیت‌های منطقه‌ای‌مان در این بخش بسنده کنیم، خاطرنشان کرد: مزیت‌ها زمانی ارزشمند خواهند بود که قدر آنها را بدانیم و در آنها سرمایه‌گذاری کنیم.
 
دالمن به حجم پروژه‌های عمرانی صورت گرفته در دولت یازدهم با وجود مشکلات مالی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات خوب دولت در این زمینه ایجاد آرامش نسبی به منظور جذب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و خارجی در حوزه‌های مختلف است که به تدریج در حال انجام است و دستاوردهای آن را به تدریج می‌توان در توسعه کشور مشاهده کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار