معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 100 میلیارد ریال برای ساخت تالار مرکزی هرمزگان هزینه شده است که با بهره برداری آن به بزرگترین مرکز فرهنگی هنری جنوب کشور تبدیل می شود.
کد خبر: ۲۷۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰ 17 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی اصغر کاراندیش مروستی روز چهارشنبه در جریان بازدید از این پروژه که با حضور معاون عمرانی استاندار هرمزگان و جمعی دیگر از مسئولان استانی انجام شد، اظهارداشت: این پروژه برای تکمیل با مشکلاتی روبرو شده که امیدوار به حل آن با همکاری سازمانها و نهادهای استان هرمزگان هستیم.

وی ادامه داد: ساخت چنین پروژه عظیمی در حاشیه خلیج فارس به لحاظ استراتژی و مهندسی فرهنگی از اهمیت خاصی برخوردار است و می تواند توسعه دهنده فرهنگ این منطقه در سطح بین المللی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت بهره برداری از این پروژه در خدمت رسانی فرهنگی به مردم گفت: پروژه یاد شده یکی از مصوبات سفرهای استانی هیأت دولت در گذشته است.

کاراندیش مروستی با اشاره به وجود مشکلاتی در روند قانونی ساخت پروژه، افزود: این پروژه با ابعاد وسیع خود می تواند محدودیت های فضای فرهنگی در هرمزگان و جنوب کشور را برطرف کند و امیدوارم با تعامل و همکاری دستگاه های مرتبط استانی این مشکل رفع شود.

وی به برگزاری جشنواره ها و رویدادهای بزرگ بین المللی و ملی در هرمزگان اشاره و یادآورشد: هرمزگان میزبان جشنواره فرهنگی - هنری بین المللی خلیج فارس است و بدون تردید باید زیرساخت های فرهنگی استان برای برگزاری چنین رویدادهایی مهیا شود.

تالار مرکزی هرمزگان 'موزه هنرهای معاصر' 21 هزار مترمربع مساحت و 17 هزار مترمربع زیربنا و دارای چندین سالن مختلف اجرای برنامه ، موزه هنرهای معاصر، گالری های مختلف و غیره می باشد.

آغاز ساخت این پروژه در جنوب کشور به زمان وزارت مسجد جامعی برمی گردد که تفاهم نامه آن به توافق استاندار وقت (مقتدایی) می رسد و در سال 1386 جزء پروژه های سفر هیات دولت به استان هرمزگان قرار می گیرد و به دلیل ادعای قرار داشتن بخشی از پروژه در حریم دریا، زمین آن چندین بار عوض می شود و در نهایت زمین فعلی مورد موافقت قرار می گیرد و ساخت پروژه آغاز می شود.

هم اکنون نیز اعلام شده در مکان فعلی نیز بخشی از آن در حریم دریا می باشد و پروژه متوقف شده و در آستانه تخریب است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار