حمید سوریان، نابغه ایرانی کشتی فرنگی دنیا و دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک کشتی فرنگی، امشب بعد از حذف از گردونه بازی‌های المپیک 2016 ریو با دو شکست پیاپی، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. سوریان پرافتخارترین چهره حال حاضر ورزش ایران بود .
کد خبر: ۲۷۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵ 15 August 2016
حمید سوریان دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک کشتی فرنگی، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، حمید سوریان، نابغه کشتی فرنگی ایران و دارنده هفت مدال طلای جهان و المپیک کشتی فرنگی، بعد از حذف از گردونه بازی‌های المپیک 2016 ریو با دو شکست پیاپی، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. 

این تصمیم را وی در دهکده المپیک ریو به خبرنگاران اطلاع داده است. کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی بیش از این با رسانه ها صحبت نکرده است.

حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ دوبنده تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم را پوشید و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال ۲۰۰۵ سوریان ۲۰ ساله، توانست اولین طلایش را در مسابقات جهانی بوداپست به چنگ آورد و عنوان قهرمانی بزرگ‌سالان جهان را از آن خود کند. 

فوری/حمیدسوریان از دنیای کشتی خداحافظی کرد

این مدال طلا پنج بار دیگر در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو، رقابت‌های جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک، رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو و ۲۰۱۴ تاشکند تکرار شده است. ۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر افتخارات ورزشی سوریان است. روزهای پایانی سال ۲۰۱۰ و کل سال ۲۰۱۱ را می‌توان بدترین سال‌های زندگی ورزشی او نامید. در این سال محسن حاجی‌پور در وزن ۵۵ کیلوگرم شرکت کرد و سوریان در مسابقات جهانی شرکت نکرد. مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن مهمترین افتخار ورزشی حمید سوریان است.

سوریان در المپیک ۲۰۰۸ پس از برد برابر ونلین ونکوف از بلغارستان و الگین الوایس از پالائو در دور سوم مسابقات مغلوب نظیر مانکیف، ورزشکاری از روسیه شد. در ادامه او با پیروزی برابر کریستین فریس از صربستان به دیدار رده‌بندی رسید که با باخت برابر پارک اون چول کره‌جنوبی به مقام پنجم این رقابت‌ها رسید.

فوری/حمیدسوریان از دنیای کشتی خداحافظی کرد+کارنامه

فوری/حمیدسوریان از دنیای کشتی خداحافظی کرد+کارنامه



تکذیب خبر:
مازیار ناظمی به نقل از حمید سوریان گفت: من خداحافظی نکرده ام، این جمله آخری بود که قهرمان ارزشمند بعد از شنیدن خبر خداحافظی اش گفت.سوریان گفت: هر چند دیگه مهم نیست، آینده همه چیز را درست می کند ولی من فقط گفتم بد تمام شدو این جمله خداحافظی نبود. امیدوارمحمید بماند و باز با مدالهایش ما را شاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار