کد خبر: ۲۷۷۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 14 August 2016

معاون وزیر صنعت و مدیر عامل بندر صلاله عمان در راس هیاتی فنی اقتصادی برای توسعه روابط دریایی بندری و نحوه سرمایه گذاری در بندر چابهار از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و نشستی مشترک بین مدیران بنادر و کارشناسان فنی دو کشور برگزار شد.

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تشریح اقدامات صورت گرفته طرح توسعه بندر شهید بهشتی گفت: خوشبختانه باتوجه به روابط بسیار خوب دو کشور و توسعه مناسبات اقتصادی سرمایه گذاری کشور عمان در این بندر بسیار حائز و با اولویت خواهد بود.

بهروز آقایی افزود: چابهار مطلوبترین بندر برای ترانزیت و ترانشیب و انتقال کالاهای اساسی، معدنی و صنعتی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به دنیاست .

آقایی اظهار داشت: پیشنهاد ما سرمایه گذاری کشور عمان در فاز های توسعه ای بندر چابهار می باشد زیرا این فازدستیابی به عمق مناسب برای پذیرش کشتی های جدید را فراهم می کند .

در ادامه احمد عکعاک مدیر عامل بندر صلاله گفت: در حال حاضر یک میلیون و سیصد هزار TEU (تی ای یو) کانتینر از بندر صلاله برای کشورهای قاره آفریقا تخلیه می شود و ما معتقدیم در صورت سرمایه گذاری ها در بندر چابهار در سال اول شاهد تخلیه 700 هزار کانتینر خواهیم بود زیرا ظرفیتهای بندر چابهار به وسعت اقیانوس است .

بنادر عمان نقش تعیین کننده ای در ارتباط با بنادر دنیا دارند و حضور ما در چابهار باعث خواهد شد تا بنادر ایران خصوصاً چابهار بتوانند باتمام بنادر دنیا ارتباط بیشتری داشته باشد

وی افزود: هدف از سفر ما پیگیری یاداشت تفاهم نامه ای که بین بندر چابهار–شهید رجایی و صلاله عمان منعقد شده را می خواهیم با جدید دنبال کنیم زیرا معتقدیم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور باعث تعمیق روابط بیشتر دو کشورخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات موثر جمهوری اسلامی ایران در اجرای پروژه های عمرانی در منطقه بیانگر قدرت عملکرد این کشور بود ،مااین اقدامات موثر را به کشور خومان انعکاس خواهیم داد .

عکعاک اظهار داشت : ما در این سفر شاهد علاقمندی و همکاری طرف ایرانی از حضور سرمایه گذاران عمانی را شاهد بودیم و این علاقه مندی برای کشور ما امیدوار کننده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار