آتش سوزی در باغات روستای بلیلی به بیش از ۵۰ هکتار اراضی شهر میناب خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۲۷۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 12 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، با بالا رفتن دمای هوا در تابستان  شهرستان میناب و گرمای آتشین این شهرستان باری دیگر آتش سوزی به جان باغات افتاد تا بخشی از اراضی طعمه حریق شوند.
 
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار ویژه میناب با اعلام این خبر گفت: 50 هکتار از باغ های بخش بندر زرک این شهرستان در آتش سوخت وبیش از 10 میلیارد ریال خسارت به باغداران وارد شد .
 
رضا شهیدیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: درجریان این آتش سوزی که روز گذشته(21 مرداد) رخ داد ، بیش از هزار اصله درخت طعمه حریق شد که700 نفر نخل ، 200 اصله درخت انبه ، 200 اصله درخت لیموترش و 100 اصله درخت لیموشیرین بود.
 
همچنین مسئول آتش نشانی میناب در حاشیه این آتش سوزی در جمع خبرنگاران گفت: آتش سوزی ساعت 14 و 22 ذقیقه بعد از ظهر پنجشنبه به علت نامعلومی از باغات بلیلی شروع و به دلیل وزش باد، آتش به باغات روستای کردر رسید.
 
وی بیان کرد: آتش سوزی در باغات  به حدی گسترده بود که اکیپ اعزام شده به محل آتش سوزی از عهده خاموش کردن آن بر نیامد واز پایگاههای اطراف در خواست کمک شد.
 
مهران ذاکری اظهار کرد: به علت وسعت آتش سوزی ، از روستاها و شهرهای اطراف درخواست کمک کردیم و با کمک از روستای دهو ، بندزرک و شهرهای سیریک ، هشتبندی ، سندرک و تیرور و اعزام هشت دستگاه ،آتش را در ساعت 17:30 مهار کردیم .
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تا کنون بیش از 220 مورد آتش سوزی در شهرستان میناب رخ داده که از این تعداد 90 مورد باغ بوده و نسبت به سال قبل هم 40 درصد کاهش یافته است.
 
ذاکری با بیان اینکه  در این آتش سوزی بیش از ۵۰۰ راس نخل  و۲۰۰ بوته انبه ،لیمو وپرتقال دچار حریق شد، تصریح کرد: علت این حادثه در دست بررسی است.
 
به گزارش ایسنا، بخش بند زرک 10 کیلومتری شهر میناب واین شهرستان در 90کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است .
 
هرساله در این موقع از فصل از تابستان شاهد آتش سوزی هایی در گوشه وکنار این شهرهستیم که به بسیاری از اراضی سرسبز این شهرستان خسارت جدی وارد می شود. این در حالی است که شهر میناب با داشتن یک پایگاه آتش نشانی آن هم با تجهیزات وامکانات نامحدود و نامناسب جوابگوی خاموش کردن آتش های مهیب را ندارد
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار