مدیرکل خانه مطبوعات استان قزوین گفت: تا پانزدهم شهریور ماه امسال تلاش می‌شود خبرنگاران این استان بیمه شوند.
کد خبر: ۲۷۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 08 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، عبدالعظیم موسوی در حاشیه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که در سرای سعدالسلطنه استان قزوین برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: مراسم جشن بزرگداشت روز خبرنگار همانند سال‌های گذشته با همکاری و همراهی شهرداری قزوین و همچنین سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری تعداد جلسات متعدد در زمینه بیمه خبرنگاران عنوان کرد: مشکل عمده خبرنگاران استان قزوین مسئله بیمه آ‌ن‌ها است که با توجه به اساس‌نامه جدید خانه مطبوعات 90 نفر از خبرنگاران این استان از 307 عضو خانه مطبوعات بیمه هستند و در حدود 60 خبرنگار دیگر نیز بیمه دستگاه‌های اجرایی هستند و تا پانزدهم شهریور ماه سال جاری تلاش می‌شود خبرنگاران استان قزوین بیمه شوند.

مدیرکل خانه مطبوعات استان قزوین افزود: اقداماتی در زمینه مسکن خبرنگاران از سوی شرکت تعاونی مسکن انجام شده و همچنین برنامه‌هایی برای آموزش تخصصی خبرنگاران پیش‌بینی شده است.

موسوی با اشاره به مشکلات متعدد روزنامه‌نگاری در استان قزوین تصریح کرد: انتشار روزنامه به دلیل عدم فروش، کمبود تیتراژ و نبود آگهی با مشکل روبه‌رو است و همچنین به دلیل اینکه اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده تعدادی از نشریات در شرف تعطیلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع گسترش شبکه‌های مجازی که موجب تعطیلی روزنامه‌ها شده از لحاظ علمی و فنی غلط بوده این در حالی است که گسترش شبکه‌های مجازی سبب کاهش تیتراژ شده است.

مدیرکل خانه مطبوعات استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اینکه کتاب و کتابخوانی از رشد منفی برخوردار بوده ولی روزنامه جایگزین کتاب نشد و همچنین با رکود بازار روزنامه و رادیو نیز جایگزین روزنامه نشد زیرا ماهیت هر کدام متفاوت است.

موسوی با بیان اینکه نشریات شناسنامه فرهنگی یک استان هستند، یادآور شد: هیچ رسانه مجازی جایگزین رسانه واقعی و مکتوب نمی‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار