حقوقی که خبرنگاران دریافت می‌کنند در مقابل حقوق نجومی برخی مدایران بسیار ناچیز بوده و حق‌شان نیست.
کد خبر: ۲۷۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸ 08 August 2016
رئیس خانه مطبوعات استان همدان حقوق دریافتی رسانه‌ای‌ها را ناعادلانه خواند و گفت: حقوقی که خبرنگاران دریافت می‌کنند در مقابل حقوق نجومی برخی مدایران بسیار ناچیز بوده و حق‌شان نیست.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف، با بیان این‌که بیمه خبرنگاران خط قرمز وزارت ارشاد شده است، از مدیر مسئول دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا درخواست کرد بیمه خبرنگاران را مدنظر قرار دهد و حق خبرنگاران خبرگزاری‌ها را از مرکزنشینان طلب کند.

وی با بیان این‌که رسانه‌های محلی و پایگاه‌های خبری مشکلی برای بیمه کردن خبرنگاران ندارند اما خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری باید از طریق دفاتر مرکزی حق‌شان را پیگیری کنند، عنوان کرد: ارشاد به صورت تشویقی سیاستی در پیش گرفته تا همه از مزیت بیمه برخوردار شوند، چرا که کار خبر طاقت‌فرسا و سخت است بنابراین باید این مشکل حل شود.

عارف رسانه را پلی دو سر خواند که بیان آمال و آرزوهای مردم از یک سو و زحمات دولت از سوی دیگر را متقبل می‌شود و تصریح کرد: هر رسانه‌ای مخاطب خاص خودش را دارد، بنابراین نمی‌توان گفت رسانه‌ای وجودش ضرورت دارد یا نه؟ بلکه رسانه‌ها باید به دنبال جذب مخاطب با سلایق مختلف و شناخت عمیق و دقیق از خواسته‌های مردم باشند تا اثرگذاری لازم حاصل شود.

وی با بیان این‌که دولت بار اصلی را بر دوش مردم انداخته است و رسانه‌ها هم هزینه‌هایش را متحمل می‌شوند در حالی که هیچ بازخوردی برایشان ندارد، اظهار کرد: همین که بتوانیم بخشی از نیازهای جامعه و مطالبات مردم را پاسخگو باشیم جای خرسندی است.

عارف با اشاره به این‌که رسانه‌ها تحرکی در جامعه ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: از جامعه جوان و پرانرژی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا با جهت‌دهی و سمت و سو دادن می‌توان به خوبی بهره برد به طوری که هم‌اکنون این دو رسانه به عنوان زیرمجموعه‌های جهاددانشگاهی به صورت بی‌حاشیه کار کرده و جهت‌گیری خاصی ندارند و به عنوان مجموعه‌ای سالم در بین رسانه‌ها مطرح هستند.

وی با بیان این‌که برخی رسانه‌ها به دنبال جنجال‌آفرینی هستند اما حسنی که ایسنا دارد این است که به حواشی توجه نمی‌کند و وظیفه رسانه‌ای خود را به انجام می‌رساند، گفت: ایسنا کار رسانه‌ای خود را انجام می‌دهد هر چند ضعف‌هایی در کل مجموعه رسانه‌های استان وجود دارد.

عارف با گلایه از عدم دریافت یک ریال بودجه به منظور ارائه آموزش رسانه‌ای‌های استان تاکید کرد: ایسنا به علت داشتن سلامت کاری و دوری از بازی‌های سیاسی، مورد اعتماد ماست و همواره آن را رصد می‌کنیم.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با بیان این‌که مقام معظم رهبری به عنوان سرستون، قطب‌نما و شاخصه اصلی ما در نظام به شمار می‌آیند، عنوان کرد: اگر یاد بگیریم و یقین داشته باشیم از سرستون پیروی کرده و پا بر جای پای ایشان بگذاریم به سرمنزل مقصود خواهیم رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار