محمد محمدپور:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: توسعه پایدار کشور بدون حضور مؤثر و تعیین کننده جریان های رسانه ای ناممکن است.
کد خبر: ۲۷۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ 06 August 2016
"محمد محمدپور" در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در تبریز گفت: اهالی قلم و اصحاب رسانه، سرمایه های فرهنگی جامعه محسوب می شوند و توسعه، هدایت و تنویر افکار عمومی توسط آنان انجام می‌پذیرد و هر متنی که به قلم خبرنگاری تحریر می شود امانتی است که در حافظه‌ی‌ تاریخی کشور ماندگار می گردد.

وی با اشاره به اینکه توسعه ی پایدار و همه جانبه بدون نگرش و توسعه ی فرهنگی امکان پذیر نیست افزود: بررسی میزان توسعه یافتگی بخش های مختلف جوامع حاکی از سهم و نقش پر رنگ سرمایه های فرهنگی و قدرت ارتباطی گروه های فرهنگی است  و بر این اساس حوزه فرهنگ و رسانه به واسطه داشته های خود یکی از قویترین حوزه ها است و بدون شک اصحاب قلم با آگاهی و شناخت درست این مقوله می توانند  رسالت خود را به بهترین شکل اجرایی و عملی کنند.

وی تاکید کرد:. توسعه پایدار کشور بدون توجه به سرمایه های اجتماعی، نشاط اجتماعی، وحدت نظر، همراهی آحاد مردم، اتفاق نظر گروه های سیاسی غیر ممکن است و تحقق تمام این موارد بدون حضور مؤثر و تعیین کننده جریان های رسانه ای ناممکن است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید اهمیت و نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه بیش از پیش نمود یافته و برنامه های مبتنی بر خردمندی و عقلانیت و واقع نگری متعددی تمهید شده و در سطوح مختلف در حال اجراست  که امیدواریم این امر باعث مرتفع شدن بخشی از مشکلات خبرنگاران گردد.

وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی خبرنگاران توسط وزارتخانه با جدیت دنبال می شود، گفت: اجرا و عملیاتی شدن این طرح که خبرنگاران را شناسنامه دار می کند، اهرم نظارتی بر فعالیت رسانه های گروهی اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری را سهل تر می کند .

محمدپور اظهار کرد: این طرح هم اکنون در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان است که بر اساس آن 13 شاخص اصلی برای ارایه مجوزهای لازم برای خبرنگاران تعیین شده است و از تمامی خبرنگاران استان درخواست داریم در این سامانه ثبت نام کرده و وضعیت شغلی خود را مشخص کنند تا از امکاناتی همچون بیمه های تامین اجتماعی و تکمیلی، ارایه خدمات آموزشی و رفاهی بهره مند شوند .

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز بحث بیمه خبرنگاران در حال انجام است و بیمه تکمیلی نیز با 35 درصد سهم خبرنگار توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد .

وی در ادامه افزود: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه را می توان به پیامبرانی تشبیه کرد که  جامعه را با حقایق و واقعیت های موجود آشنا می کنند و  درواقع انعکاس و بازتاب حقایق و واقعیتها در جامعه مرهون تلاشهای بی وقفه آنان است .

محمدپور گفت: هفدهم مردادماه که به یاد شهید صارمی در تقویم فرهنگی ایران به نام روز خبرنگار ثبت شده،  یادآور از جان گذشتگی خبرنگارانی است که عاشقانه، مسوولانه و آگاهانه در این مسیر قدم گذاشته و جان خود را به طبق اخلاص نهادند تا دنیا را از واقعیت های اتفاق افتاده مطلع سازند.

وی افزود: این روز فرصت مغتنمی برای پاس داشت زحمات اصحاب قلم است تا بتوانیم اهمیت این حوزه و جایگاه و نقش خبرنگاران را بیش از پیش تبین نماییم.

در ادامه ی این آئین نشست بررسی مسائل خبرنگاران و اصحاب رسانه با حضور پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی،  محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

همچنین آیین گرامیداشت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار فقید مرتضی اعلمی و تجلیل از خانواده ی وی همراه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :