معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: بیش از ۸۰۰ هزار نفر از خدمات کلینیک‌های پزشکی یزد استفاده کردند.
کد خبر: ۲۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱ 25 April 2015

به گزارش تابناک یزد، محمد دهقان با بیان اینکه در سال گذشته در بیمارستان‌های دولتی استان یزد بیش از 6 هزار نفر زایمان طبیعی انجام داده‌اند، اظهار داشت: بیش از 123 نفر پزشک با 22 نوع تخصص مختلف درمانی در طرح ماندگار پزشکان در مناطق محروم فعالیت دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد گفت: بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان، بیش از 300 پرستار به منظور ارائه خدمات بهتر و بیشتر به شبکه درمان استان یزد اضافه شده است.

دهقان با اشاره به اجرای طرح حضور پزشک مقیم متخصص در بیمارستان‌های دولتی گفت: 27 پزشک مقیم با تخصص‌های جراحی، داخلی و اطفال معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد را همراهی می‌کنند.

وی با اشاره به ملزم شدن پزشکان به تشکیل پرونده برای هر بیمار افزود: در طرح تحول نظام سلامت هر پزشک متخصص و فوق تخصص موظف به ویزیت فقط 8 نفر بیمار در روز است.

دهقان با اشاره به پرداخت بیش از 11 میلیارد تومان کمک دولت در قالب سهم پرداختی بیمار در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی گفت:  تاکنون بیش از 700 هزار نفر از خدمات طرح پرداخت ویزیت 328 نفر پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌های ‌تخصصی استان استفاده کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: بیش از 800 هزار نفر از مردم استان یزد تا‌کنون از خدمات کلینیک‌های تخصصی و فوق‌تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) استفاده کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سلامت حق مردم است، گفت: در سال گذشته بیش از 75 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه رایگان سلامت قرار گرفته‌اند.

دهقان ترویج زایمان طبیعی، اصلاح تعرفه‌های پزشکی، اصلاح تعرفه بیش از یک هزار و 700 خدمت پزشکی، قرار گرفتن بیش از 300 خدمت تحت پوشش بیمه درمانی و ارائه بیش از 270 قلم داروی پر مصرف و مختلف با تعرفه بیمه‌ای را از جمله شاخص‌ترین اقدامات طرح تحول نظام سلامت در استان یزد عنوان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار