در فصل جدید لیگ برتر دو و میدانی کشور
قهرمان پرتاب وزنه استان قم و کشور برای فصل جدید مسابقات لیگ برتر دو و میدانی مردان باشگاه‌های کشور به عضویت باشگاه مقاومت تهران درآمد.
کد خبر: ۲۶۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳ 31 July 2016
به گزارش تابناک قم، فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر دو و میدانی مردان باشگاه‌های ایران در حالی از یازدهمین روز مرداد ماه رسما آغاز می‌شود که یکی از چهره‌های شاخص و افتخارآفرین دو و میدانی قم در این فصل نیز برای کسب عناوین برتر لیگ تلاش می‌کند.

این چهره موفق سال‌های اخیر دو و میدانی استان قم در میادین داخلی و برون‌مرزی رشته پرتاب وزنه، محمدحسین اسکندری است که سابقه دو دوره حضور در مسابقات دو و میدانی قهرمانی آسیا در سال‌های 2012 و 2016 را دارد و اکنون یکی از با تجربه‌های پرتاب وزنه‌ ایران به شمار می‌رود.

اسکندری که در میادین مختلف این رشته ورزشی موفقیت‌های متعددی برای خانواده دو و میدانی و ورزش قم کسب کرده امسال نیز به عنوان نماینده دو و میدانی قم توانست در مسابقات جایزه بزرگ دو و میدانی ایران مدال ارزشمند دیگر برای خود و استان قم به دست بیاورد.

این چهره ارزنده دو و میدانی قم چهار سال قبل با توجه به درخشش در رقابت‌های بین‌المللی داخل سالن جام فجر در تهران و کسب رتبه نخست رشته پرتاب وزنه، جواز حضور در مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی آسیا را به دست آورد و همراه با تیم ملی کشورمان به این رقابت‌ها اعزام شد.

پرتاب‌گر ملی‌پوش استان قم در آن سال به همراه اسطوره دو و میدانی قم یعنی محمدمحسن ربانی که چهره شاخص رشته پرش با نیزه بود در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا به میزبانی کشور چین با حریفان خود برای کسب مدال به رقابت پرداخت اما مدالی نصیب وی نشد.

اسکندری سال گذشته در رقابت‌های بین‌المللی جام فجر بار دیگر افتخارآفرین شد و با کسب مقام دوم، عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره این جام به کار خود پایان داد تا همچون میلاد دریساوی دیگر دو و میدانی‌کار قم، سهمیه حضور در رقابت‌های سال 2016 دو و میدانی آسیا را به دست بیاورد.

این چهره موفق دو و میدانی قم همراه با دریساوی دو نماینده دو و میدانی در مسابقات قهرمانی آسیا شدند و بهمن ماه سال 1394 در دوحه قطر برای کسب مقام با حریفان آسیایی خود مسابقه دادند، اما نتوانست مدالی کسب کند تا همچون دریساوی تمام امیدهای خود را برای کسب سهمیه المپیک به دیگر انتخابی‌ها معطوف کند.

چهره شاخص رشته پرتاب وزنه دو و میدانی استان قم و کشورمان یکی از نفرات اعزامی تیم هیأت دو و میدانی قم به دومین مرحله رقابت‌های دو و میدانی جایزه بزرگ ایران بود و در رشته پرتاب وزنه با عملکردی نسبتا مطلوب توانست مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره را به ارمغان بیاورد.

اسکندری در رشته پرتاب وزنه جدالی نزدیک با حریفان شرکت کننده در دومین دوره مسابقات دو و میدانی جایزه بزرگ ایران در سال 1395 داشت و با اختلافی اندک نسبت به نفر نخست این رشته، بر سکوی دوم ایستاد و عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره ایران را به خود اختصاص داد.

اکنون که فصل جدید مسابقات لیگ برتر دو و میدانی مردان باشگاه‌های ایران در راه است، محمدحسین اسکندری با مسوولان باشگاه مقاومت تهران برای عضویت این تیم در این دوره از رقابت‌ها به توافق رسید و به عنوان پرتاب‌گر وزنه در این فصل به میدان خواهد رفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار