سرپرست مرکز رشد پاک علم و فنآوری انام خمینی قزوین گفت: شرکت های دانش بنیان از دستگاههای اجرایی انتظار دارند به جای حمایت فقط موانع را از مسیر فعالیت نخبگان بردارند.
کد خبر: ۲۶۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 26 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا فریدونی در اتاق فکر کشاورزی استان قزوین که در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: خروجی کسب و کار در کشور و استان مناسب نیست و تداوم این روند به تولید و اقتصاد آسیب جدی می زند.

سرپرست مرکز رشد پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین تصریح کرد: با هزینه های زیادی مراکز رشد در استان فعال شده اند و اگر این افراد که نخبگان جامعه هستند بخواهند با زحمت زیاد تولیدی را تجربه کنند متاسفانه در دستگاههای اجرایی دچار مانع می شوند و کارشان ماهها طول می کشد.

فریدونی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان نمی خواهند مدیران دستگاههای اجرایی از آنها حمایت کنند بلکه انتظار دارند مانع کار و فعالیتشان نشوند تا خودشان امور را مدیریت کنند.

وی گفت: وقتی گرفتن یک مجوز ماهها و سالها طول می کشد نباید انتظار داشت که نخبگان و ایده پردازان انگیزه لازم برای توسعه را داشته باشند و همچنان در مراکز تحقیقاتی با انگیزه کار کنند.

فریدونی یادآورشد: فضای کسب و کار در استان و کشور هیچ رونقی ندارد و برای نمونه بعد از مدتها پیگیری برای باقلوا که استاندارد آن هم تدوین شده مانع تراشی می کنند و برای تولید فضایی ۱۶۰ متری درخواست شده که در توان هر کسی نیست.

وی گفت: باید شرایط را تسهیل کنیم تا با کمترین هزینه بتوانیم تولید را سامان دهیم و فعالیت اقتصادی مقرون به صرفه باشد و با این قوانین وضوابط هیچ تحولی در حوزه کسب و کار و اقتصاد ایجاد نمی شود.

سرپرست مرکز رشد پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین تصریح کرد: یک محصول نانو در استان تولید شده اما برای گرفتن مجوز ماهها معطل شده ایم و این کار مانع تراشی در مسیر توسعه و تولید و برخلاف رویکرد استاندار محترم برای تسهیل در امور است.

فریدونی از مدیران خواست ضمن اصلاح نگرش خود برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار با تدوین و تعریف قوانین با شرایط روز با رویکرد مثبت برای تسهیل در تولید محصولات دانش بنیان اقدام کنند.

افشار: نگاه مسئولان تغییر کند

افشار رئیس بنیاد نخبگان استان هم گفت: باید نگاه مسئولان در شرایط کنونی تغییر کند و به ایده های نخبگان نزدیک شود تا با درک مشترک بتوان کارها را جلو برد.

محمد حسین فائزی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین هم ضمن انتقاد از مانع تراشی برخی مدیران در روند کارها گفت: برای گرفتن مجوز در حوزه احداث مرکز سرطان سینه سالهاست متوقف شده ایم و در حالی که دو سال از احداث ساختمان آن می گذرد هنوز مجوز دریافت نکرده ایم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که این مرکز از نیازهای اساسی استان و حرکتی استراتژیک و مهم است چرا باید دریافت یک مجوز سالها طول بکشد و خستگی در تن دست اندرکاران باقی بماند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان یادآورشد: یک کار دانش بنیان که ۲۵ سال طول کشیده و امروز باید مشکلات مردم و بیماران استان را حل کند در پیچ و خم های اداری و مانع تراشی یک مدیر متوقف شده است.

فائزی اظهارداشت: کارآمدی نظام با مدیریت منطقی بروز می کند و اگر مدیری کوتاهی کند به نظام اسلامی خیانت کرده و موجب بی اعتمادی مردم می شود اما اگر مدیر دین مدار باشد جامعه آرام شده و انگیزه خدمت بیشتر می شود.

وی اظهارداشت: جهاد دانشگاهی در زمینه ژنتیک، دام، شبیه سازی و گیاهان دارویی توان بالایی دارد و اگر بستر لازم برای بروز این استعدادها فراهم شود می توانیم کارهای بزرگی را عملیاتی کنیم.

سلطانی از مرکز رشد کشاورزی استان قزوین هم گفت: مرکز رشد کشاورزی استان در کشور نمونه است و ظرفینت اجرای طرح های مهمی را دارد که باید حمایت شود.

وی بیان کرد: مهمترین مشکل شرکت های دانش بنیان در فروش و بازاریابی است و اگر بتوانیم محصولات دانش بنیان را به صورت لیزینگ عرضه کنیم حمایت خوبی صورت گرفته است.

سلطانی تصریح کرد: رفع موانع اداری در مسیر فعالیت شرکت های دانش بنیان از کارهایی است که می تواند انگیزه نخبگان برای تاثیرگذاری در توسعه کشاورزی را بیشتر کند و اگر ستاد رفع مشکلات بخش کشاورزی هم تشکیل شود می توان به رفع موانع امیدوار بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار