کد خبر: ۲۶۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 25 July 2016


مدیرکل استاندارد البرز از اجرای طرح ضربتی بازرسی از طلافروشی‌های این استان خبر داد.

فتانه شکرالهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: بر اساس قانون تمام مصنوعات طلا که در بازار کشور عرضه می‌َشود، باید دارای کد شناسایی و علامت استاندارد باشند.

وی افزود: طی دو هفته اخیر چند بار با انجام مصاحبه‌های مختلف به طلافروشی‌های استان البرز تاکید کردیم که عرضه هرگونه مصنوعات طلا که فاقد کد شناسایی و علامت استاندارد باشد، ممنوع است.

مدیرکل استاندارد استان البرز تصریح کرد: هدف از انجام این مصاحبه‌ها و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته این بود که آخرین هشدار را به متخلفان داده و از سوی دیگر واحدهای صنفی و همچنین مردم که ممکن است اطلاعات کافی نداشته باشند، از این قوانین آگاه شوند.

شکرالهی گفت: با توجه اینکه سازمان استاندارد موظف به انجام طرح‌های نظارتی در این حوزه است، از روز گذشته طرح ضربتی بازرسی از طلافروشی‌های استان البرز آغاز شده است.

وی بیان داشت: ماموران سازمان استاندارد به همراه ماموران دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از جمله بازرسان و همچنین ماموران اتحادیه مربوطه، از روز گذشته به طلافروشی‌ها مراجعه کرده و در صورت مشاهده هرگونه مصنوعات طلای فاقد کد شناسایی و علامت استاندارد، بلافاصله با واحد صنفی متخلف برخورد قاطع و قانونی انجام خواهند داد.

مدیرکل استاندارد استان البرز افزود: از سوی دیگر در این بازرسی‌ها به صورت نمونه تعدادی از مصنوعات طلای واحدهای صنفی به آزمایشگاه‌های معتبر و تخصصی سازمان استاندارد در استان البرز برای عیارسنجی ارسال می‌گردد.

شکرالهی گفت: اگر در آزمایشات انجام شده مشخص گردد که عیار مصنوعات با آنچه که در کد شناسایی درج شده مطابقت ندارد، بلافاصله با واحد صنفی متخلف برخورد می‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اطلاع‌رسانی درباره کیفیت و استاندارد بودن مصنوعات و شیوه شناسایی مصنوعات طلای با کیفیت از کالاهای فاقد استاندارد را از جمله وظائف رسانه‌ها توصیف کرد و گفت: مردم باید بدانند که در هنگام خرید ابتدا باید از طلافروشی‌های مجاز و دارای مجوز خریداری کرده و سپس از خرید کالاهای فاقد کدشناسایی و علامت استاندارد خودداری کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار