امانی در گفت وگو با تابناک خبر داد:
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شوط گفت: خوشبختانه خرداد امسال با افزایش صادرات فرش در شهرستان شوط نسبت به مشابه سال گذشته، تولید نیز افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۶۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 23 July 2016
جمال امانی در گفت وگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی با اشاره به عملکرد ماه گذشته این اداره اظهار داشت: در این بازه زمانی در حوزه اصناف این شهرستان، تعداد 18 فقره پروانه کسب صادره و علاوه بر آن، سومین جلسه کمیسیون نظارت در خصوص قیمت گذاری اقلام پر مصرف با توجه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان برگزار و در زمینه انواع شیرینی، زولبیا و بامیه قیمت گذاری مجدد انجام شد.

وی افزود: از سوی دیگر در راستای توانمندسازی واحدهای تولیدی صنفی با برگزاری جلسه اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید،مشکلات این واحدها بررسی شد.

امانی گفت: در حوزه فرش و قالیبافی نیز با تشکیل تیمهای مشترک بازرسی از این واحد ها توسط نماینده این اداره و تامین اجتماعی، ضمن بررسی وضعیت واحدهای قالیبافی با هماهنگی اتحادیه فرش شهرستان شوط، نسبت به رسیدگی به مشکلات این واحدها اقدام موثری انجام شد.

به گفته وی، در طی این بررسی، بیشترین نقشه های بافته شده توسط هنرمندان این شهرستان موج مهر، خطیبی، سالاری و نوین فر را در بر گرفته و همچنین با افزایش صادرات فرش نسبت به سال گذشته، تولید نیز افزایش یافته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شوط با اشاره به اقدامات حوزه بازرسی گفت: در حوزه بازرسی نیز با 150 مورد بازرسی از نانوایان شهرستان، تعداد 3 فقره برگ گزارش بازرسی تنظیم شد که ارزش ریالی آن هم چهار میلیون و 516 هزار ریال بوده است.

امانی تصریح کرد: در بخش بازرسی از سایر واحدهای صنفی و غیر صنفی 350 مورد بازرسی و 6 مورد برگ گزارش بازرسی به ارزش ریالی 9 میلیون و 928 هزار ریال تنظیم و در زمینه اجرای مصوبات کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان نیز بازدیدهای مشترک بین این نمایندگی با سایر ادارات همچون دخانیات، شبکه بهداشت و درمان، منطقه انتظامی و دامپزشکی و اتاق اصناف در رابطه با بازرسی در خصوص انواع صابون، موبایل، لوازم آرایشی و بهداشتی، بازرسی از داروخانه انسانی و دامی انجام شد.

وی گفت: در حوزه بازرگانی خارجی نیز جهت تمدید و صدور کارت های پیله وران شهرستان اقدام و بیش از 350 مورد از کارتهای رسوبی مرزنشینان توزیع شد و در حوزه صنایع نیز اقدام به تایید و بررسی سوخت واحدهای صنعتی بیش از 350 هزار لیتر شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شوط تصریح کرد: علاوه بر آن در راستای پیگیری انجام امورات صنایع موجود شهرستان جهت موازی کاری با این واحدها، بازدیدهای مشترک نیز با سازمان منطقه آزاد ماکو صورت گرفت.
برچسب ها: فرش شوط ، اخبار شوط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار