مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به سفر آتی رییس جمهوری به این استان گفت: ساخت تالار بزرگ شیراز به عنوان اصلی ترین مطالعه هنرمندان از جمله موارد مهمی است که در این سفر با تمام توان و همت آن را دنبال خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 22 April 2015
دکتر بهزاد مریدی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این تکمیل پروژه های نیمه تمام حوزه فرهنگ و ارشاد فارس از جمله نگارخانه ها و سالن ها را نیز با جدیت پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: بحثی که برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است مربوط به تخصیص تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران حوزه ساخت سالن های فرهنگی خصوصا سینما است که این موضوع را نیز به عنوان یک مطالبه مطرح خواهیم کرد.

او اضافه کرد: از دیگر موارد مهمی که در این سفر دنبال خواهیم کرد، راه اندازی مرکز مطالعه و پژوهش های اقوام ایرانی در فارس با رویکرد همگرایی است.

وی گفت: معتقدیم استان فارس با توجه به تنوع فرهنگی که دارد و حضور اقلیت های مختلف در آن می توان چنین مرکزی را در خود داشته باشد.

تالار مرکزی شیراز در شرایطی امروز به عنوان مطالبه اصلی حوزه فرهنگ و ارشاد فارس مطرح می شود که کلنگ احداث آن در اسفندماه سال 1390 با حضور وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زمین زده شد.

این پروژه که می توان گفت تقریبا هیچگونه پیشرفت فیزیکی ندارد و در صورت احداث و راه اندازی، به بسیاری از نیازهای شیراز به عنوان شهری فرهنگی پاسخ خواهد داد.

تالار بزرگ شیراز بنا است در محل ساختمان قدیمی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس ساخته شود و شامل سالن های چند منظوره، کارگاه های تخصصی، آموزشی و فرهنگی ویژه فعالیت های فرهنگی و هنری نیز خواهد بود.

سالن همایش دو هزار نفری با زیر بنای چهار هزار مترمربع، گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی و فضای نگهداری ادوات موسیقی از دیگر بخش های است که در برای این مجموعه در نظر گرفته شده است.

رییس جمهوری در شانزدهمین سفر استانی خود قرار است اوایل اردیبهشت ماه جاری به فارس سفر کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار