در حالی که سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور گفته که کالاهای قاچاق کشف شده در بزرگ‌ترین پرونده قاچاق بعد از انقلاب از درب بندر شهید رجایی و با دور زدن گمرک خارج شده‌اند، مدیرکل بنادر هرمزگان این موضوع را رد کرده است.
کد خبر: ۲۶۴۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 22 July 2016
مدیرکل بنادر هرمزگان گفت: تفکیکی بین درب های تحت کنترل بندرشهید رجایی و گمرک وجود ندارد.
 
به گزارش تابناک هرمزگان، ابراهیم ایدنی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن ارایه توضیحاتی پیرامون یکی از مباحث مطرح شده در مصاحبه اخیر سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر اینکه «کانتینرهای کشف شده قبل از انجام تشریفات قانونی خروج از مجموعه گمرک، از درِب منطقه ویژه بندر شهید رجایی خارج شده‌اند» چنین ادعایی را رد کرد و گفت: تفکیکی بین درب های تحت کنترل منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی و گمرک وجود ندارد.
 
ایدنی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مجموعا از دو درب اصلی خروج کالا برخوردار است که واحدهای گمرک در این دو درب و سایر گذرگاه های داخلی بندر مستقر هستند و خروج کالا و کانتینر بدون اطلاع و کنترل گمرک امکان پذیر نمی باشد.
 
وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به عنوان یکی از زیرمجموعه های سازمان بنادر محسوب می شود و بر اساس ماموریت های تعریف شده، یک مجموعه تخصصی فعالیت های بندری و عملیات دریایی است، بنابراین راهبری و نظارت فنی و عملیاتی بر نحوه ورود و خروج کشتی ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا در اسکله ها و محوطه های بندری را بر عهده دارد این در حالی است که گمرک مسئول درب خروج، نظارت بر باسکول ها و صدور مجوزهای قانونی برای خروج کالا از بندر است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن اشاره به وسعت ۲۴۰۰ هکتاری منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، خاطرنشان کرد: در این منطقه ویژه، تفکیکی بین محوطه ها و درب های تحت کنترل بندر و گمرک وجود ندارد.
 
در مصاحبه اخیر سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با یکی از روزنامه ها در خصوص نحوه خروج  کانتینرهای قاچاق کشف شده توسط نیروی انتظامی عنوان شده بود که "باید تفکیکی بین محوطه بندر و منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی با محوطه تحت کلید گمرک قائل شویم. این کانتینرها تحت کلید گمرک قرار نگرفته‌اند، بلکه قبل از انجام تشریفات قانونی خروج از مجموعه گمرک، از درِ منطقه ویژه و بندر شهید رجایی خارج شده‌اند؛ به عبارتی گمرک را کاملا دور زده‌اند. "

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار