مدیرعامل شرکت تکثیر لارو بهجت میگو قشم گفت: تکثیر حدود 200 میلیون قطعه بچه‌میگو توسط دو مرکز در قشم، این جزیره را به قطب مهم تکثیر لارو میگو در کشور تبدیل کرده است.
کد خبر: ۲۶۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی‌اکبر پورایران در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از روند تکثیر این آبزیان، اظهار کرد: تاکید دولت تدبیر و امید بر حمایت از تولیدکنندگان و روند حمایتی سازمان منطقه آزاد قشم باعث شد تا این مرکز بعد از هشت سال تعطیلی دوباره فعالیت خود را با هدف تکثیر 100 میلیون لارو میگو، آغاز کند.
 
وی ادامه داد: ارائه تسهیلات ارزان قیمت به فعالان اقتصادی از جمله در مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد قشم که از ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف صنعتی برخوردار است، می‌تواند قشم را به یک قطب مهم اقتصادی کشور تبدیل کند.
 
مدیرعامل شرکت تکثیر لارو بهجت میگو قشم حمایت ادارات و نهادهای مرتبط با تولید محصولات صادرات محور را برای موفقیت فعالیت‌های اقتصادی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با حمایت سازمان منطقه آزاد و اداره شیلات قشم فعالیت دوباره خود را با 20 نیروی متخصص از جمله سه کارشناس تایلندی با هدف تکثیر و تولید بچه‌میگو در این جزیره آغاز کرده‌ام.
 
به گفته پورایران، تکثیر بیشتر بچه‌میگو به میزان تقاضای خرید بستگی دارد و در صورت تقاضا، امکان تکثیر 150 میلیون لارو میگو در این مجموعه امکان‌پذیر است.
 
مرکز تکثیر لارو بهجت میگو قشم از سال 1375 فعالیت خود را در ساحل زیبای شهر سوزا آغاز کرد و پس از 10 سال کار، به دلیل نبود تقاضا و عدم حمایت دولت تعطیل شد و پس از گذشت هشت سال باردیگر فعالیت خود را با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با فرایند تکثیر 100 میلیون لارو میگو آغاز کرده است.
 
تکثیر میگو در این مجموعه از فروردین 95 آغاز شد و با طی کردن چرخه تکثیر و تبدیل 100 میلیون لارو به بچه‌میگو، فعالیت امسال این مرکز تا دو هفته دیگر به پایان می‌رسد و محصولات آن به مزارع پرورش میگو در جزیره قشم و چند شهر دیگر در کشور منتقل می‌شود.
 
جزیره قشم در جنوب ایران با قرار گرفتن در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس از فرصت طلایی در زمینه تولید محصولات شیلاتی از جمله تکثیر و تولید بچه میگو و ماهی در قفس برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار